Global Product Complaints Specialist!

Global Product Complaints Specialist!

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba för en världsledande leverantör av medicinska lösningar? Har du en bakgrund inom medecintekniska produkter? Då är denna tjänst någonting för dig! Mölnlycke Health Care söker just nu 2 stycken Product Complaints Specialists till sin verksamhet i Gamlestaden i Göteborg. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående och minst 6 månader framåt. Sök tjänsten idag då intervjuer sker löpande.

Om tjänsten
Du kommer att arbeta i ett drivet team i fina lokaler i Gamlestaden under kontorstider. Du kommer vara ansvarig för hantering av produktklagomål. Syftet med rollen är att säkerställa patientsäkerhet genom att tillhandahålla en omfattande och effektiv hantering av produktklagomål, planering och genomförande av fältåtgärder och rapportering av händelser.

Du kommer att ge input och rekommendationer för beslut om produktklagomål och rapportering av händelser samt vara ansvarig för innehållet i incidentrapporter och godkänna det slutliga innehållet i klagomålundersökningsrapporten.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Koordinera samt dokumentera produktklagomålaktiviteter inklusive mottagande, första utvärdering, analys, granskning och uppföljning.
Hantera produktklagomål på ett proaktivt sätt.
Adressera nödvändiga korrigerande och förebyggande åtgärder.
Utföra incidentrapportering.
Samverka med interna intressenter och bidra aktivt till förbättringsaktiviteter.
Analyserar och rapporterar trender i uppgifter om produktklagomål för att identifiera nya systematiska kvalitetsproblem.
Bidra aktivt till ökad produktkvalitet och klagomålhantering inom hela organisationen
Hålla dig uppdaterad med relevant internationell lagstiftning och riktlinjer.

Vem är du?
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper som vilja att lära, trivs med att jobba i team samt att du är noggrann och är kvalitetsmedveten. Vi ser att du har en kommunikativ förmåga och ett problemlösande tankesätt. I övrigt önskar vi att du har:

En akademsisk examen inom Pharma, Life Science och/eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
Erfarenhet av att ha arbetat inom Medical Device eller Pharma och gärna inom kvalitet eller complaintshantering.
Mycket goda datorskunskaper.
Erfarenhet från arbete i en internationell miljö.
Du behärskar engelska flytande i tal och skrift.

Om verksamheten
Mölnlycke Health Care! En världsledande leverantör av medicinska lösningar. Vi utformar och levererar produkter och lösningar för att förbättra vårdkvaliteten i alla vårdmiljöer; från sjukhuset till hemvården och allt däremellan. Överallt i världen pressas sjukvårdssystemen och vårdpersonalen att leverera bättre vård; till fler patienter och till lägre kostnader. För att lyckas med detta behövs innovativa och pålitliga lösningar. Det är där vi kommer in i bilden. Vi arbetar för en effektivare vård. Därför letar vi alltid efter nya sätt att bli bättre på det vi gör. Vårt fokus ligger på att erbjuda effektiva och prisvärda lösningar.


Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Väst AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 mars 2020
  • Ansök senast: 23 mars 2020

Liknande jobb


SQE till ledande industrikund i Västerås

SQE till ledande industrikund i Västerås

21 november 2024

20 november 2024