OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi efter dig som vill komplettera vårt säljteam från huvudkontoret i Göteborg. Trivs du likt oss i en växlande miljö där arbetsglädje och engagemang står i fokus? Ser du att ett framgångsrikt globalt företag är rätt ställe att växa på? Då vill vi gärna komma i kontakt med dig!
Vad kommer du att göra i rollen?
I rollen kommer du få möjlighet att utveckla och driva den operativa försäljningen som Global Manager i Scanjets marina verksamhet.
- I rollen kommer du planera, upprätthålla och underhålla företagets försäljning och produktstrategi.
- Du kommer analysera marknadens behov av produkter och tjänster och stödja agenter och utomlandskontor i frågor som berör säljaktiviteter och marknadsfrågor.
- Utforma riktlinjer för företagets marknadsföring och marknadsaktiviteter. I rollen kommer du planera, genomföra och följa upp marknadsaktiviteter.
- Arbeta för att upprätthålla goda kundrelationer globalt.
- I samråd med Area Sales Managers offerera och genomföra affärer med företagets tjänster och produkter på samtligt förekommande marknader.
- Du kommer vara personalansvarig för våra Area Sales Manager och inneha personalansvar för säljkåren.
I rollen rapporterar du till företagets VD samt är ledamot i företagets ledningsgrupp.
Vi söker dig som har följande egenskaper:
Initiativtagande. Genom din kreativa förmåga drivs och utvecklas nya idéer som driver företaget framåt i vår expansion.
Kommunikationsförmåga. Du har förmåga att engagera, stimulera och sätta mål för hela säljprocessen.
Självorganiserad. Du trivs med frihet under ansvar och driver ditt arbete självständigt framåt. Du planerar och organiserar arbetet på ett målmedvetet sätt, prioritera resurser och hantera din tid effektivt.
Lagspelare. Du samarbetar framgångsrikt med andra människor för att nå ett gemensamt mål. Du trivs i en miljö där du interagerar med andra människor både externt och internt.
Vi ser gärna att du som söker har:
- Relevant utbildning och god teknikförståelse.
- Dokumenterad försäljningserfarenhet.
- Goda kunskaper i Microsoft Office.
- Mycket goda kunskaper i engelska, både skriftligt och muntligt. Andra språk utöver detta är meriterande.
- Tidigare erfarenhet från marin verksamhet.
Vilka är vi?
Med 50 års erfarenhet är Alfa Laval ägda Scanjet Marine & Systems ett världsledande och innovativt företag som tillverkar och distribuerar produkter för Marina och Industriella applikationer. Genom vårt huvudkontor i Sverige och med anläggningar i hela världen är vi leverantörer av intelligenta tankhanteringsprodukter och det unika ITAMA-systemet för alla marina och offshoreapplikationer.
Vad erbjuder vi?
Hos Scanjet kommer du få möjlighet att påverka ett växande bolag genom kontaktytor både nationellt och internationellt. Bolaget har höga ambitioner och våra beslutsvägar är korta.
Vår kultur är inbjudande och familjär och du kommer i denna roll få möjligheten att interagera med flertalet utav våra kompetenta kollegor i vårt internationella säljteam. Vi prioriterar våra medarbetare och tycker det är viktigt att erbjuda personlig och professionell utveckling.
Du kommer utgå från vårt fina kontor i Askim. Resor är inkluderade i tjänsten.
ÖVRIG INFORMATION
Start: Efter överenskommelse.
Plats: Göteborg.
Anställningsform: Heltid.
Anställningen sker direkt hos vår kund. Lön, villkor och dylikt diskuteras separat.
Rekryteringsprocessen hanteras av A-hub. Scanjets önskemål är därför att alla frågor rörande tjänsten hanteras av A-Hub (https://www.a-hub.se/). Varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Agnes Stolt vid frågor om tjänsten via agnes@a-hub.se.