OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Spännande Karriärmöjlighet: Global Service Desk / Office On Site Konsult
Är du redo att ta steget in i en spännande och attraktiv karriär inom IT-support? Vi söker en engagerad Service Desk-konsult för att bli en del av vårt dynamiska team och leverera värde till en av våra mest spännande kunder i Skövde. Som konsult kommer du att vara ansvarig för att tillhandahålla förstklassig support till vår kund, och samtidigt ha möjlighet att utveckla dina kunskaper.
Beskrivning av uppdraget:
- Övervakning, hantering och uppföljning av supportärenden, främst via telefon eller Teams.
- Assistans med service och support för klientinstallationer, arbetsstationer, olika IT-utrustning och serveradministration (operativsystem, hårdvara).
- Assistans vid implementationer, felsökning av programvara/operativsystem/nätverk.
- Administration av ärenden inom ITSM-systemet.
Vi ser gärna att du uppfyller några av följande:
- Erfarenhet av support och felsökning i Windows-baserade miljöer.
- Erfarenhet av att supportera vanligt förekommande programvara (MS Office Suite).
- Erfarenhet av att supportera IT-klienthårdvara och tillbehör.
- Kunskap inom IT-infrastruktur.
- Kunskap om videokonferenssystem.
- Kunskap inom Mac- och Linux-miljöer för klienter.
- Utmärkta kommunikationsfärdigheter.
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift.
Din personlighet och egenskaper spelar en avgörande roll och vi söker dig som brinner för kundservice och problemlösning. Du kommer att jobba heltid på plats hos vår kund och arbetet är schemalagt i skiftgång. Positionen är tidsbegränsad men med möjlighet till förlängning. För rätt person finns möjlighet att ta en ledande roll då vi strävar efter att bygga leveransen tillsammans. Det finns också möjlighet till personlig och professionell utveckling.
Ta chansen att bli en del av vårt framgångsrika team och forma din karriär inom IT-support. Ansök idag för att ta det första steget mot en spännande och givande framtid!
Vänligen skicka in din ansökan via vår hemsida eller kontakta oss för mer information. Vi ser fram emot att höra från dig!
Sogeti Sverige, en del av Capgemini-koncernen, med 21 kontor och 1300 medarbetare, skapar affärsvärde med teknologi för organisationer som behöver införa innovation snabbt och som vill ha en lokal partner med global skalbarhet. Med en hands-on-kultur och närhet till kunderna, implementerar Sogeti lösningar som hjälper organisationer att arbeta snabbare, bättre och smartare. Genom att kombinera agilitet och snabb implementation via en DevOps-ansats, levererar Sogeti innovativa lösningar inom test- och kvalitetssäkring, molnet och systemutveckling, förstärkta av AI, data och automation.
Alla människor ska ha samma möjligheter. Inte minst i sitt arbete, därför är jämställdhet en självklarhet för oss och vi tar mängder av initiativ för att främja detta, bland annat genom #addher - ett av Sveriges största nätverk för kvinnor i IT-branschen.