OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Beskrivning av jobb
Kanthal® i Hallstahammar söker en Global Supply Chain chef
Kanthal AB är en del av Sandvik-koncernen och ett världsledande varumärke för produkter och tjänster inom industriell värmeteknologi och motståndsmaterial. I kreativa samarbeten med våra kunder utvecklar vi innovativa lösningar, alltid med fokus på hållbarhet och minsta möjliga miljöpåverkan. Vår avancerade teknologi, tillsammans med våra kompetenta medarbetare, ger oss möjligheten att delta i några av världens största och mest spännande projekt.
Med ambitionen att leverera produkter i världsklass och med vårt syfte "In the forefront of heating technology to improve life for people and planet”- utvecklar vi vår globala verksamhet.
Vi söker en engagerad ledare för vår Globala Supply Chain-organisation som vill vara en nyckelspelare i vår resa mot att uppnå våra strategiska mål. Du delar våra tankar och ambitioner om en organisation och ett ledarskap som motiverar till initiativ, engagemang och ägarskap där ständiga förbättringar är en naturlig del av vardagen. Hos oss får du ta del av spännande utmaningar i ett växande företag som bidrar till en bättre värld!
Arbetsuppgifter
Du kommer vara medlem i ledningsgruppen för Business Unit Heating Materials och chef för Global Supply Chain. Du har en viktig roll i affärsenheten vilket består av ett ledningsteam med fullt resultatansvar. Utöver detta ansvarar du för strategiska och taktiska uppgifter inom ditt område samtidigt som du är en nyckelperson för att utveckla och bygga vårt globala footprint. Att vara nummer ett i vår bransch innebär att vi måste sätta och leda utvecklingen av leveranskedjan och vara proaktiva i vårt sätt att manövrera vår affär. Vi behöver alltid se till att vi levererar rätt material vid rätt tidpunkt, med rätt kvalitet och med korrekt leveransinformation. Våra kunder är alltid i fokus.
Som vår ledare för Global Supply Chain har du ett globalt ansvar för utveckling och koordinering av våra materialflöden, med fokus på ledtider, resursutnyttjande och leveransprecision. Du är också ansvarig för att se till att vi driver vårt globala nätverk optimalt och är starkt involverad i vårt framtida försörjningsnät. Du kommer att ansvara för att optimera vårt rörelsekapital NWC och våra servicemål samt äga försäljnings- och driftsplaneringsprocessen.
Ditt närmaste team inkluderar tre anställda i Hallstahammar men du har ett stort globalt nätverk som du koordinerar. Du kommer att arbeta mycket nära resurserna i Bethel, USA och Hosur, Indien och de tvärfunktionella positionerna genom hela organisationen.
Det är avgörande att du arbetar systematiskt med mål och KPI-uppföljning månadsvis, kvartalsvis och årligen med tydligt fokus på NWC, service och kostnad. Du arbetar för en hållbar utveckling av organisationen på både kort och lång sikt. Att motivera och leda ditt team är en viktig del av ditt ansvarsområde och som ledare arbetar du med tydliga direktiv och i enlighet med våra kärnvärden och vår ledarskapsmodell. Du är också aktiv i våra förändringsprocesser och deltar med din expertis i aktiviteter kopplade till affärsutveckling, planer, strategier, mål och värderingar. Eftersom detta är en global roll kommer ditt jobb att omfatta resor.
Din profil
Din personlighet gör verkligen skillnaden! Vi söker en kommunikativ ledare som enkelt skapar nya kontakter och skapar långvariga relationer. Som person förstår du vikten och motiveras av att vara en del av en ledningsgrupp som ansvarar för det övergripande resultatet.
Du är en lagspelare men kan driva din egen uppgift med självförtroende och du trivs i en utåtriktad roll där du inspirerar och stöttar andra och driver utvecklingen. Vi tror att personlig- och organisationsutveckling är viktiga aspekter för dig. Det är viktigt att du tycker om att vara i en händelserik roll och miljö med stora möjligheter att påverka vår resa framåt. Du måste ha mycket goda koordinerande färdigheter och det är avgörande att du är en erfaren beslutsfattare som är van vid att samla in information och få förändringen att hända i verkligt arbete. Det är viktigt att dina personliga egenskaper präglas av en stark känsla och vilja att följa igenom och bidra till ett strukturellt arbetssätt.
Vi söker någon med en högskoleexamen på minst tre år inom supply, logistik, ekonomi eller teknik. Du behöver minst fem års erfarenhet inom supply chain och från olika chefsroller. Du har en hög analytisk kompetens och är säker på både leverans- och lagerplanering samt prognoser. Erfarenhet från IT, ekonomi och projektledning är meriterande, så även kunskap om ERP-system som M3. Flytande engelska och svenska krävs.
Om du har ett entreprenöriellt förhållningssätt och vill ansluta till ett ungt och energiskt team, så ser vi fram emot att ta emot dig!
Ansökan
Denna process hanterar vi med löpande urval, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan passerat ansökningsdatum. Så skicka din ansökan idag! Sista ansökningsdag 2021-11-07. Läs mer om Kanthal och ansök via www.kanthal.com/en/about-us/career. Job ID: R0033322.
Kontakt
För ytterligare information, kontakta;
Richard Jansson, Rekryterande Chef, +46 70 699 86 45
Fackliga kontakter:
Mikael Gunnarsson, Unionen, +46 (0)220 217 81
Petter Lindblom, Akademikerföreningen, +46 (0)220 216 63
Johan Baringson, Ledarna, +46 (0)70-616 20 54
Niclas Widell, IF Metall, +46 (0)220 217 71
För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta:
Malin Hessel, Rekryterare, + 46 70 616 20 45
Kanthal tillhör Sandvik Materials Technology som är ett affärsområde inom Sandvik-koncernen och en världsledande tillverkare av högt förädlade produkter i avancerade rostfria stål och speciallegeringar samt produkter för industriell värmning. Spetskompetensen bygger på en integrerad produktionsplattform samt industriledande metallurgi och FoU-verksamhet. Omsättningen 2019 var drygt 15 miljarder SEK och antalet anställda omkring 6 000.