Global teknisk supportspecialist

Global teknisk supportspecialist

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är ett rekryteringsföretag som hjälper företag att rekrytera.

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att IVYSIS har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och IVYSIS en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget:

IVISYS har genom egenutvecklad hård- och mjukvara automatiserat en process för företag som använder sig av lastpallar. För många låter lastpallar inte som den mest spännande produkten, men det är något som används av företag världen över och IVYSIS har använt den senaste AI-tekonologin för att utveckla standardiserade produkter som är modulära, skalbara och flexibla. Produkten, IVISYS PalletAI®, inspekterar trä- och plastpallar för att säkerställa kvalitet vilket ger kunden ökad produktivitet, effektivitet och lönsamhet.

IVISYS PalletAI® finns i logistikdepåer, lager, distributionscenter och i produktionslinor hos stora internationella kunder både i Europa och USA, inom flera olika branscher. Med en produkt som kan integreras i nästan alla industrier, är marknaden för IVISYS global, stor i volym och växer i takt med den pågående automatiseringen av industrier.

IVISYS har utnämnts till "TOP 10 Machine Vision solution provider in Europe 2021” av Technology Insights Manufacturing.

Arbetsuppgifter:

Som teknisk supportspecialist är din huvuduppgift att identifiera och felsöka IVISYS världsledande högteknologiska pallinspektionsprodukt. Du ansvarar för att lösa kundärenden som involverar IVISYS mjukvara, hårdvara, nätverksanslutning samt ger allmän användarhjälp i tekniska frågor. Du övervakar produkten på distans och vidtar förebyggande åtgärder vid behov samt ansvarar för ärendehanteringssystemet. Du kommer att ingå i ett team med erfarenhet av både hård- och mjukvara. Vi söker dig som kan komplettera teamet med dina gedigna kunskaper inom mjukvara.

Du blir en del av ett växande globalt kundsupportteam och kommer att ansvara för att utveckla standardprocedurer och praxis, dokumentation och uppdateringar när det behövs, i form av tekniska lösningar och artiklar i kunskapsbasen. Tillsammans med teammedlemmar i Stockholm, Chicago och Göteborg arbetar du för att driva förbättringar till nytta för kunder, teamet och för IVISYS.

Din närmsta chef, Peter, har en bakgrund som ingenjör inom testutveckling och har de senaste 15+ åren aktivt arbetat som chef för globala tekniska supportteam. Teamet är en central del av företaget och det team som har mest kunskap om produkten samt insikt i både kunder och funktioner. Du kan förvänta dig att bli en del av ett mycket kompetent och viktigt team som tillsammans strävar mot att uppnå de uppsatta målen.

Det förekommer resor, ungefär en till fyra nätter borta per månad. Detta kan anpassas utifrån din livssituation.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Ingenjörsexamen i automation, mekatronik, elektronik, datavetenskap, informationssystem, dataanalys, matematik eller liknande.
• Kunskaper inom mjukvaruutveckling i C# och/eller Python.
• Erfarenhet av att arbeta med teknisk support.
• Erfarenhet av att arbeta i ett ärendehanteringssystem.
• Obehindrad i svenska och engelska.
• B-körkort.

För att lyckas i rollen motiveras du av att agera problemlösande med intresse och förmåga att fördjupa dig i komplexa problem. Du är självgående med en proaktiv attityd och tar stort ansvar för ditt arbete. Du har ett strukturerat och logiskt förhållningssätt, samt föredrar att lita på data och tackla problem ur ett analytiskt perspektiv. Vidare är du som person nyfiken och motiveras av att starta och driva projekt med intresse av att lära dig nya saker. Slutligen är du prestigelös, och trivs i en organisation där teamwork och samarbete står i fokus.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse.
Plats: Stockholm, Vällingby. Du behöver ha möjlighet, och vilja, att komma in till kontoret men kan även arbeta viss del hemifrån.
Lön: Enligt överenskommelse.

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 december 2023
  • Ansök senast: 5 januari 2024

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


27 december 2024