OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen in till vår värld av skönhet och kreativitet! På Lyko är vi stolta över våra fantastiska butiker som sträcker sig över Sverige, Norge och Finland - hela 33 runt om i Norden! We are on a mission - att skapa butiker som inte bara är "vanliga" butiker, utan som faktiskt inspirerar. Som Visual Merchandiser vet du hur mycket hårt arbete, kreativitet och men även svett och tårar som krävs för att skapa något som är enastående. Du förstår skillnaden mellan en bra butik och en enastående butik. Du vet att när du kliver in i en butik som sticker ut, så är det tack vare den kreativa och talangfulla VM:en som har lagt den där sista, men så viktiga, finishen som berör.
Idag har du möjligheten att ta rollen som Global Visual Merchandiser för våra Beauty Playgrounds, där du kommer att få sprida din passion för det visuella i våra butiker. Vår älskade globala VM kommer snart att gå in i en ny roll som mamma 🤰, och vi behöver någon som kan ta över denna, åh så viktiga roll, med start under början av september till oktober 2025. Här kommer du att ansvara för en mycket varierad miljö - en upplevelsedestination som bygger varumärke och väcker glädje. Vill du vara med? Välkommen att skicka in din ansökan!
Välkommen till Beauty Playground!
Som du kanske redan vet, vill vi tillsammans med dig skapa kreativa, fantastiska och inspirerande butiker där fantasin kan få fritt spelrum! Här ska det klämmas, kännas och framför allt testas från morgon till kväll, och där vardag och fest flyter samman! Visst har vi oslagbara lägen med ett grymt utbud i våra butiker. MEN retail är inte längre bara en plats där kunder kan köpa produkter. Vi anser att retail idag ska vara en upplevelse, och det är här du kommer in i bilden! Vi vill arbeta med människor som har det där lilla extra, som är BÄST på det visuella och älskar skönhet lika mycket som vi gör.
Vad blir din roll hos oss?
På Lyko använder vi modern teknik för att skapa en upplevelse där det digitala och fysiska smälter samman. Större delen av våra skyltar och hyllkanter är digitala, vilket är ganska häftigt! Det betyder att du kan lägga mer tid på det roliga – det vill säga att säkerställa en inspirerande butiksmiljö, varuvård och en härlig plats för våra kunder.
Som Visual Merchandiser hos oss kommer du att få planera och följa upp olika VM-projekt, såsom större nedslag/kampanjer. Din roll kommer vara att utveckla och implementera strategier för att maximera försäljningen och förbättra kundupplevelsen. Vi vill betona att detta är en väldig hands-on samt administrativ tjänst och du kommer jobba från både vårt huvudkontor i Stockholm samt i våra butiker, där du bär ansvaret för att det visuella intrycket följs upp och underhålls. Du kommer ha många olika kontaktytor internt och en stor del av tjänsten innebär att utbilda och instruera butikschefer och dina andra VM-kollegor i Sverige, Norge och Finland. Du kommer även att samarbeta med kampanj- och sortimentsansvariga samt kollegor på vår marknadsavdelning och Own Brands.
Vem är du?
Förhoppningsvis lockas du av en bredare roll där du får dela med dig av din passion för att skapa inspirerande butiksupplevelser för både kunder och dina kollegor i butikerna. Som person är du noggrann med ett öga för detaljer och är en fena på planering och struktur, du är en riktig doer. Vi tror också att din förmåga att kommunicera är outstanding, för det behövs verkligen för denna tjänst.
Om vi får önska så har du:
- En utbildning som Visual Merchandiser med praktisk erfarenhet av att arbeta inom retail.
- Tidigare erfarenhet av att arbeta med kampanjer, riktlinjer och planeringen av aktiviteter i butiken.
- Tidigare erfarenhet av att arbeta med planogram, visuella riktlinjer och kampanjer samt erfarenhet av att säkerställa att butikerna ser tipptopp ut varje dag.
- Erfarenhet av att jobba som VM på ett huvudkontor och inte bara i butik, detta är meriterande men inte ett krav.
- Möjlighet att resa 2-3 dagar i veckan eftersom du kommer jobba nära våra butiker runt om i Sverige, Norge och Finland.
- Erfarenhet från projektplanering, du får gärna ha tidigare erfarenhet från att vara med att starta upp butiker från scratch.
- Förmågan att utbilda, inspirera och samarbeta med många olika stakeholders.
- Goda kunskaper inom Adobe Creative Cloud och gärna erfarenhet av CAD eller liknande program.
På Lyko tror vi att vem du är och vad du har för förmågor är viktigare än din tidigare erfarenhet, så var inte rädd att söka även om du inte bockar av allt i vår önskelista! I linje med det har vi skrotat kravet på CV och personligt brev och använder oss i stället av urvalsfrågor när vi rekryterar. Vi hoppas att det ger dig en bättre möjlighet att visa vad du går för inom de områden som är viktiga för oss och vi vet att det även ger objektivare, schystare och mer rättvisa rekryteringar! ⭐
Om det här låter som rätt utmaning för dig, ansök idag eller allra senast 2:a juni 2024. Urval sker löpande. Har du frågor om tjänsten maila till Rebecka Appelblad, Talent Acquisition Specialist, rebecka.appelblad@lyko.com.
Psst! Eftersom vi inte vill att några personuppgifter ska riskera att hamna på vift så tar vi inte emot ansökningar via mail utan ansöker gör du enkelt genom att klicka på ”Ansök nu”. Lycka till!
This text is hidden