OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
God Assistans bedriver assistansverksamhet med kunder över hela Sverige. Vi är det lilla företaget med stort hjärta och hög kompetens. Vi brinner för det vi gör och har lång erfarenhet av assistans. Att värna om våra medarbetare och kunder är kärnan i vår verksamhet. Vi har en verksamhet som kännetecknas av personligt bemötande, hög tillgänglighet, snabb service samt att vi vill förenkla tillvaron för våra kunder. I dag har vi cirka 300 medarbetare och är ett expansivt företag med högt i tak. Läs gärna mer om oss på vår hemsida: www.godassistans.nu.
Som löneadministratör kommer du arbeta brett med hela löneprocessen. I dagsläget samarbetar vi med en extern part gällande våra löner samt ekonomiska rapporter. Efter sommaren kommer vi dock att ”ta in” denna viktiga process. Vi vill att du ansvarar för att ”ta över” löneprocessen på ett säkert sätt och sköter allt det praktiska kring framtida löner.
Vi är ett starkt växande företag och du kommer få hjälpa oss med att bygga upp vår löneadministration internt. Vår löneprocess är en av de viktigaste delarna i vår verksamhet vilket ställer höga krav på precision och struktur gällande administrationen. Du kommer hantera ca 300-400 löner inledningsvis. Detta antal kan växa ytterligare de närmsta åren. Du har stöd från 4-5 kundansvariga.
Arbetsuppgifter som du kommer att fokusera på är bland annat:
* Sedvanlig löneadministration
* Tolkning av kollektivavtal
* Reseräkningar, utlägg m.m.
* Förmåner, pension och försäkringar
* Kontoavstämningar
* Kontakt med olika myndigheter och avdelningar
* Support till chefer och anställda
Vi ser att du:
* Har erfarenhet av brett lönearbete
* Har utbildning inom ekonomi
* Har goda IT-kunskaper och arbetar i Excel på daglig basis
* Analytiskt lagd med stort intresse för att lära dig nya system
* Är ansvarsfull och självständig med stort eget driv
* Är noggrann, lösningsfokuserad och serviceinriktad
* Goda kunskaper i Crona Lön och erfarenhet av redovisning är meriterande.
Rapportering sker till ekonomichefen. Tjänsten är en tillsvidareanställning, provanställning 6 månader. Placering på vårt huvudkontor i Täby. Heltid, men med rätt kandidat kan vi vara flexibla gällande tjänstgöringsgrad. Friskvårdsbidrag 4.000 kr/år. Pension, försäkringar och semester enligt kollektivavtal.
Tillträde: 1 augusti, förhandlingsbart.