OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
God bemanning är ett CSR-bolag (Corporate Social Responsibility), som arbetar med matchningsproblematiken på arbetsmarknaden. God Bemanning är sprungen ur insikten om att arbetsmarknaden i Sverige kan fungera bättre, och vi vill vara med och bidra till att lösa de knutar som vi ser. Med vår erfarenhet av att arbeta med och träffa arbetssökande kan vi se att det är många fantastiska människor som aldrig riktigt får en chans, samtidigt som vi har arbetsbrist i många branscher i Sverige. Vi vill att alla ska vara vinnare i de affärer vi sätter upp, våra kunder, våra konsulter och samhället. Under 2017 är vi finansierade av Tillväxtverket för att utveckla modeller för enklare vägar till jobb.
God Bemanning är en del av Pema-koncernen. Pema People AB är verksamt som bemannings- och rekryteringsföretag sedan 1997. Företagets huvudkontor ligger i Norrköping och för närvarande sysselsätter Pema People ca 1300 personer. God Bemanning är Pemas CSR-initiativ och bolaget är i en uppstartsfas. Att jobba hos oss i Stockholm innebär att du arbetar i en nystartad verksamhet, samtidigt som vi har styrkan i att vara en del av en större koncern. Vi jobbar med ett intersektionellt perspektiv i vår verksamhet och tror att diversitet är en framgångsfaktor, både i våra externa och interna rekryteringar. På God Bemanning letar vi alltid efter nya vinklar och idéer, vi tror att din attityd och vilja är nyckeln.
I denna tjänst kommer du primärt att arbeta med leveransfrågor i vår verksamhet i Stockholm, vi arbetar med riktad rekrytering gentemot de samhällsgrupper (t.ex. nyanlända, ungdomar ifrån ytterstadsområden) som är missgynnade på arbetsmarknaden. För att hitta våra kandidater samarbetar vi med olika aktörer som arbetar med våra målgrupper, t.ex. Stiftelsen GoodSport, Arbetsförmedlingen, coaching-bolag. Din uppgift är att underhålla våra samarbeten samt hantera rekryteringsprocessen för nya kandidater. Du är konsultchef för våra befintliga konsulter och genomför medarbetarsamtal och säkrar upp en bra arbetsmiljö hos våra kundföretag. Du ansvarar för att vi arbetar enligt kollektivavtal och skickar rätt lön och rätt faktura. Rollen innebär även inslag av försäljning där du bearbetar marknaden i olika bristyrkesbranscher, t.ex. fastighetsbranschen, byggbranschen och transportsektorn.
God Bemanning är i en uppstartsfas så det är viktigt att du trivs med att vara en del i en verksamhet som du själv är med och utvecklar. Vi söker dig som är driven och som brinner för de frågor vi arbetar med, erfarenhet ifrån bemanningsbranschen eller coachingbolag är ett plus men inget måste. Vi arbetar med kunder i det privata näringslivet så en förståelse för affärsmässighet och ett resultatorienterat förhållningssätt är viktigt.
Vi värdesätter framförallt följande:
• Du delar våra värderingar, du tror på människor och på diversitet på arbetsmarknaden. Du tycker om att arbeta med olika typer av människor och drivs av ett samhällsengagemang och en vilja att hitta lösningar på svåra problem.
• En positiv och envis personlighet, du har lätt för att anpassa dig i nya situationer. Vi är ett mindre bolag med stort kundfokus, så det gäller att kunna ta sig an olika typer av arbetsuppgifter och snabbt leverera utifrån våra kunders behov.
• Du kan sätta dig in i och förmedla krångliga regelverk på ett enkelt och entusiasmerande sätt.
Vad erbjuder vi?
• Heltidstjänst med bekväma arbetstider
• Ett kontor där vi arbetar tillsammans för en mer välfungerande arbetsmarknad
• Möjlighet att utvecklas, påverka och göra karriär inom ett växande CSR-företag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sophie
0115001022
Niclas Gustafsson
011-130084
Magnus Andersson
130079
Britt-Marie Landström
Evelina Nilsson
Katarina Guzik
Kristina Peltola
Britt-Marie Landström
Katarina Guzik
Regionchef Hans Hansen
0115001041