OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av transportbokning av inrikes- och utrikestransporter? Är du en noggrann, strukturerad och gillar att ha många bollar i luften? Nu finns chansen att arbeta med godsavsändning inom produktionsverksamheten på Saab Dynamics.
Om företaget
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är ca 19 000 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av intäkterna går till forskning och utveckling.
På Dynamics delar alla medarbetare ett och samma uppdrag: att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle. Oavsett om det handlar om missilsystem, undervattensteknik, kamouflagelösningar, understödsvapen, träningssystem eller fältsjukhus så är du som en del av vårt team med och bidrar till vår mission. Vi arbetar i nära samarbete för att utveckla, tillverka och underhålla våra världsledande produkter, system och lösningar som levereras till kunder över hela världen. Verksamheten bedrivs på flertal orter i Sverige och internationellt.
Dina arbetsuppgifter
Som godsavsändare inom produktionslogistik kommer du ha det huvudgripliga ansvaret för avsändning av gods för produktionsverksamheten samt all tillhörande dokumentation enligt vid var tid gällande lagstiftning. Du kommer att arbeta på uppdrag av affärsenheterna och har kontaktyta mot deras program och projekt.
Axplock av arbetsuppgifter:
• Boka inrikes-, export-, farligt gods- samt försvarshemlig transport med tillhörande dokumentation.
• Fakturakontroll gentemot transportörer.
• Administration och planering kring transporter exempelvis exportdeklarationer, transportplaner, licenshantering etc.
• Med hjälp av säkerhetsrådgivare ta fram underlag för farligt godsdeklaration
• Upprätthålla bevarandekrav på dokumentation enligt Dokumenthanteringsplan.
• Delta och svara upp på frågeställningar vid intern- och externrevision.
• Ständigt förbättra verksamhetens arbetssätt.
Övriga arbetsuppgifter för sektionen kan förekomma.
Din profil
Vi ser att du har erfarenhet från transportbokning av inrikes- och exporttransporter och har en förståelse för arbetsprocessen för avsända gods. Det är meriterande om du erfarenhet av exportkontrollerade och farligt godstransporter och kunskap kring ADR 1.3.
Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift då det är många internationella kontaktytor. Vi ser även att du har god datavana och erfarenhet i affärssystem, meriterande IFS.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi ser att du är en noggrann person som har ett kvalitetstänkt och öga för detaljer. Du har intresse av att kommunicera med kollegor samt har en hög grad av serviceinriktning då du kommer stötta övriga funktioner med avsändningar och utveckla dessa relationer. Du är strukturerad i ditt arbete, kan hantera många frågeställningar samtidigt och är lösningsfokuserad.
Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.
Ansökningsförfarande
Detta är initialt ett konsultuppdrag via Skill, med goda möjligheter till förlängning eller direkt anställning på Saab.
Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Jonna Svenson på mailadress jonna.svenson@skill.se.
Låter det som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan!
Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.