OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Cambrex Karlskoga är ett dynamiskt företag i en expansiv fas. Vi arbetar med avancerad organisk kemi och utvecklar processer samt levererar produkter till läkemedelsföretag. I våra anläggningar i Karlskoga tillverkar vi framförallt aktiva läkemedelssubstanser och läkemedelsintermediat. Vi har 420 anställda och tillhör den globala Cambrexkoncernen som är aktiv inom innovativ kemi
Godsavsändare/Logistiker
Som Godsavsändare/Logistiker är ditt huvudsakliga uppdrag att stötta verksamheten med effektiv planering, styrning och kontroll av företagets utgående leveranser till kunder. Du prioriterar och genomför avsändningar utifrån vår leveransplanering och du hjälper kollegor från alla delar av verksamheten så att nödvändigt administrativt underlag upprättas.
Tillsammans med avdelningens andra Godsavsändare/Logistiker ingår du i ett team med Lageroperatörer som sköter in- och utleveranser av verksamhetens produkter. Förutom dina uppgifter på godsavsändningen innebär detta att du regelbundet, tillsammans med andra lageroperatörer, arbetar med lager- och godshantering, mottagning och kontroll av gods.
Du kommer att ha en nyckelroll i arbetet med SAP. Det innebär att du bistår med användarstöd och problemlösning i den dagliga driften. Med din kompetens fungerar du även som stöd och bollplank i frågor kring materialflöden i affärssystemet.
Som Godsavsändare/Logistiker förväntas du stötta Lager- och logistikchef i samordning av den dagliga operativa driften. Du fungerar även som dennes ersättare vid kortare frånvaro.
KVALIFIKATIONER
För att lyckas i tjänsten tror vi att du har en eftergymnasial utbildning inom logistik alternativt minst 3 års erfarenhet av arbete inom lager och logistik. Vi ser vidare att du har ett stort intresse för, och erfarenhet av att arbeta med materialflöden i affärssystem. Har du erfarenhet från SAP är det mycket meriterande.
Som person utgår vi ifrån att du trivs med en variation av arbetsuppgifter av både praktisk- och administrativ karaktär. Du bör vara strukturerad, flexibel och effektiv, samt ha en stark servicekänsla. Då du har många kontakter i arbetet krävs att du är utåtriktad och kommunikativ.
KONTAKTINFORMATION
Närmare upplysningar om tjänsten lämnas av Tom Fager, Chef Lager o Logistik Tfn 0586-78 33 11
alternativt Sofi Frykedal, Personalavdelningen Tfn 0586-78 30 50
Fackliga kontaktpersoner är: Lennart Lind, IF Metall Tfn. 0586-78 33 93
Ingrid Sletvold, Akademikerföreningen, tfn 0586-78 31 54 och Bertil Forsebrink, Unionen tfn 0586-78 3380.
Vi påbörjar rekryteringsprocessen omgående och kommer troligen att kalla till intervjuer under tiden annonsen ligger ute.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Nilsson
Mikael Pettersson
Karina Sick Larsson
Ingrid Hegbom Ekman
Eva Einebrant
Ida Nilsson
ida.nilsson@poolia.se
Urban Skogsberg
Charotte Mejsjö
Charlotta Andersson Jensen
David Stenman