OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och göra världen säkrare med oss? Just nu söker vi en godshanterare som med struktur och servicekänsla kan administrera vår godsavdelning och de produkter vi ska prova för morgondagens marknad.
Om Intertek
Vi på Intertek jobbar varje dag för att göra världen säkrare. Våra kompetenta medarbetare levererar innovativa lösningar inom kvalitetssäkring, riskminimering, hållbarhet och marknadstillträde till kunder lokalt och globalt. När vi testar och certifierar nya produkter kan vi säkerställa att de till exempel inte går sönder, börjar brinna eller släpper ifrån sig giftiga kemikalier som kan skada människor och miljö.
Vi är 46 000 medarbetare över hela världen och i Sverige finns vi i Stockholm, Västerås och Alnarp med cirka 450 medarbetare totalt.
Om rollen
I rollen som godshanterare kommer ditt huvudansvar vara att ta emot olika typer av produkter som kommer in till kontoret och fördela ut dessa till den avdelning där produkten ska provas. Det kan handla om allt från mindre komponenter till större maskiner. När provningen är genomförd ser du till att produkterna skickas tillbaka, hämtas eller på annat sätt tas om hand. Du kommer att ha kontakt med både kollegorna i huset och till viss del även våra kunder. Rollen kan även innebära att hjälpa till med fastighetsrelaterade uppgifter på kontoret som att vara kontaktperson gentemot servicepersonal och flytta eller iordningställa möbler och mycket annat servicerelaterat.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Ta emot och registrera produkter
• Distribuera produkterna i huset till rätt avdelning för provning
• Administrera frakt till och från kontoret
Vem är du?
• Du har erfarenhet av lager, gods eller liknande administrativt arbete
• Du pratar flytande svenska och engelska
Du är strukturerad och ordningsam och mån om att göra ett bra arbete. Du trivs med att hjälpa andra och tycker det är viktigt att skapa en trygg och säker miljö för dig själv och dina kollegor. När du ställs inför en utmaning är du påhittig och hittar lösningar. Du trivs i en roll där du får arbeta självständigt och ta eget ansvar men också att arbeta i team.
Vi erbjuder dig
Vi är ett trevligt gäng med en prestigelös atmosfär och högt i tak. Vi erbjuder en välorganiserad introduktion och är en trygg arbetsplats med kollektivavtal och förmånspaket.
Välkommen med din ansökan i länken nedan, vi ser fram emot att höra från dig!
Ansvarig rekryterare: Carin von Matérn, carin.vonmatern@intertek.com (Observera att vi inte tar emot ansökningar via mejl enligt GDPR).
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Stefan Lundin
0708 75 00 82
0708 75 00 82
HR Anita Vidovic
08 750 0324
Redovisningschef Nina Holmberg
08-750 00 00
HR Administratör Anita Vidovic
08-750 00 00