Google i Stockholm söker Accountmanager

Arbetsbeskrivning

Att arbeta i marknadsområdesgruppen innebär en möjlighet för dig att använda dina övergripande kunskaper samt kontakter inom branschen.Du vill utveckla Googles framtidsutsikter inom branscherna Teknologi, Underhållning, Finans, Resor, Utbildning och Detaljhandel, med intäkt och övergripande mål som utgångspunkter.Du är analytisk och ser framåt vilket gör att är det naturligt för dig att ägna dig åt att utveckla och avsluta nya affärer samt att få befintliga affärer att växa.Dina analytiska kunskaper kommer även att till användning vid forskning, marknadsanalyser eller motsvarande för våra nyckelkonton. Vi söker dig som är redo att ta nästa steg och har dokumenterad erfarenhet av att utveckla relationer med kunder inom ovan nämnda marknader/affärsområden.Du ska vara energisk och självgående i ditt sätt att driva intäkter, utöka Googles kundbas samt vara klanderfri marknadsförare av Google.Tjänsten innefattar främst att nå de mål som satts upp för respektive bransch.Förmågan att interagera med samtliga affärsområden är ett grundläggande krav för att klara de försäljningsmål som finns för varje kategori.Du ska vara resultatinriktad och engagerad i att skapa nya affärsmöjligheter inom en snäv marknad.Du måste även ha ett starkt nätverk samt ett gott rykte inom media och försäljning samtidigt som du kan påvisa gedigna kontakter med direktkunder.Du fodras resa en del och du måste besitta egenskapen att kommunicera på fler nivåer då relationsbyggande med kunder, stora som små, inom nämnda branscher förväntas av dig. Ansvarsområde: Att PROAKTIVT sälja Googles produkter och tjänster till annonsörer inom Teknologi, Finans, Utbildning, Underhållning, Resor och Detaljhandel.Tillhandahålla kampanjuppdateringar samt säkra att samtliga kunder mottager överlägsen "ROI" Kommunicera lanseringen av nya produkter samt marknadsföringsmöjligheter med kunder.Internt rapportera försäljningssiffror samt att ta ett övergripande ansvar tillsammans med chefen för ditt affärsområde.Vara en ledare för samt en värderad medlem av försäljningsteamet.Generera samt uppdatera offerter och service avtal. KRAV: Akademisk examen eller motsvarande från ett ledande universitet.Minst två års erfarenhet av account managment.Minst tre års erfarenhet av Internetförsäljning.Omfattande kunskaper i sökbranschen samt annonsförsäljning.Utomordentligt kunnande inom beslutfattande, organisation, analys och ledarskap.Dokumenterad förmåga att parallellt arbeta med och slutföra ett större antal projekt.Du ska vara resultatinriktad och kunna leverera även under pressade situationer i en hektisk arbetsmiljö.Oklanderliga språkkunskaper, både skriftligt och muntligt.o Svenska, och engelska är krav och ytterligare kunskaper är meriterande.Du ska ha förmågan att leda men att ändå vara en i laget, en karriärsinriktad individ som strävar efter att växa tillsammans med gruppen. Vänligen observera att endast sökande med arbetstillstånd inom EU kommer att övervägas. Urval och intervjuer kommer att hållas löpande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringskonsult Åsa Olofsson
08-546 511 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kelly Services AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 19 juni 2007
  • Ansök senast: 21 augusti 2007

Besöksadress

Regeringsgatan 77
Stockholm

Postadress

Regeringsgatan 77
Stockholm, 11139

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010