OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som Social Media Community Manager kommer du att bli ansvarig över all kommunikation på våra klienters globala sociala mediekanaler samt vår klients officiella community. Du är en fena på att hitta den perfekta tonaliteten för varje situation och säkerställa att varumärkesidentiteten alltid är på plats. Du kommer också att bli en del av en härlig grupp av operativa community managers som älskar att samarbeta och skapa content tillsammans. I rollen har du det övergripande ansvaret för att skriva och publicera kommunikation för klientens SoMe-kanaler.
Huvudsakliga ansvarsområden
-Övergripande ansvar för hantering av inkommande sociala mediekommunikation från kunder, fans, och följare.
-Skapa svar som kommer att engagera och ansluta till målgruppen.
-Använda verktyg för hantering av de sociala mediekanalerna och hålla dig uppdaterad kring diverse trender och information som är aktuella nu.
-Arbeta nära med klientens support, marknadsföringsavdelning och PR-team.
-I tjänsten kommer du även att arbeta med informationsflöden och responsmatriser.
Krav
- Flytande i engelska språket både i tal och skrift
- Förförståelse kring sociala medier och marknadsföring
- Kandidatexamen eller motsvarande inom marknadsföring och/eller kommunikation
Uppdraget varar i ett år med möjlighet till förlängning. Så känner du dig träffad så skicka in din ansökan redan idag!
Urval sker löpande, vänta inte med din ansökan!