OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Account Executive till Scanlogs kontor i Göteborg – Det kärleksfulla företaget
Brinner du för ansvarsfull och hållbar logistik, och vill jobba på ett kärleksfullt företag?
Om rollen
Rollen innebär att du har ett heltäckande kundansvar som medför täta kontakter med kunder och leverantörer. I det dagliga arbetar du i grupp och har också ett operativt ansvar för flera kunder.
Vi är ett ungt och modernt företag som har ansvarsfull logistik, digitalisering och medarbetare som våra tre fokusområden. Vi erbjuder en kreativ arbetsmiljö där du får mycket utrymme eftersom vi är i stark utveckling och vi strävar hela tiden efter förbättring och effektivisering i allt vi gör.
Arbetsuppgifter
Som Account Executive inom vårt sjöteam är du med och driver vår kundservice och den dagliga transportplaneringen för våra kunder. I arbetet ingår kontakt med alla parter i leveranskedjan från kunder till åkerier, terminaler och andra leverantörer.
Dina arbetsuppgifter är bland annat:
Svara på förfrågningar från agenter och direkta kunder.
För förfrågningar ta fram transportlösningar för varje fall.
Ta fram kostnader genom kontakter med leverantörer.
Göra offerter till kund
Ta hand om bokning efter godkänd offert från kund.
Boka in transport efter offertöverenskommelse med kund.
Ordna med export/importförtullning för kund
Ordna med instruktioner till åkerier och rederier
Ordna med dokumentation till kunden (BL, certifikat, fraktsedlar, försäkringar etc.)
Fakturera sändningar i enlighet med offert
Ta hand om uppföljning av sändningar för kunder meddela eventuella ändringar och förseningar.
Hantera reklamationer
Om dig
Viktigast av allt är din personliga inställning, du behöver ha en hög flexibilitet för att hantera en ständigt föränderlig verksamhet och kunna fatta snabba beslut. Rollen innebär många kontaktytor på daglig basis och din känsla för service och kommunikation är viktig. Du behöver ha ett strukturerat arbetssätt och ha stor vana att arbeta digitalt, då din dator är ditt främsta verktyg.
Vi ser gärna att du är i början av ditt arbetsliv med ett par års erfarenhet från logistikbranschen eller en utbildning inom logistik. Erfarenhet från kundinriktad verksamhet är meriterande men inget krav. Dina kunskaper i svenska och engelska är mycket goda. Fler språk är meriterande.
Om oss
Vi är ett ungt företag på logistikmarknaden och blev för tredje året i rad DI Gasell som tilldelas Sveriges snabbast växande företag!
Vi är ett helt oberoende svenskägt logistikföretag med fokus på internationella och globala transportlösningar. Kunderbjudandet är heltäckande internationella speditions- och logistiklösningar med alla typer av transportsätt; flyg, sjö, bil och järnväg. Vi brinner för Ansvarsfull Logistik – kostnadseffektiva, miljömässigt hållbara lösningar, fullt ansvar för levererad kvalitet och ett socialt ansvar där vi verkar.
Om anställningen
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Du kommer vara placerad på vårt kontor i Göteborg.
Din ansökan
Skicka in din ansökan genom att klicka på länken