OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I november 2021 öppnar ICA Kvantum Bäckebol upp portarna för första gången. Butiken kommer att ha en stor kärlek till färskvaror och det personliga kundmötet med syftet att skapa långsiktiga kundrelationer.
Det är inte varje dag man får den unika möjligheten att som ICA handlare öppna en helt ny butik i Göteborg, en utmanande och mycket inspirerande möjlighet! Nu börjar sökandet efter min personal, så älskar du kundmöten, god mat och tycker om att göra de lilla extra hoppas jag att du söker jobb hos mig på ICA Kvantum Bäckebol och blir en del av ett Gött gäng.
Välkommen med din ansökan /Jörgen
Som försäljningschef färskvaror ansvarar du för butikens färskvaruavdelningar. I rollen ingår att leda och utveckla avdelningarna såväl strategiskt som operativt.
Du har resultatansvar för avdelningarna och samtidigt som du ser till att hela butiken erbjuder ett fräscht och spännande sortiment. Vi vill skapa en Kvantum som andas matglädje och med stor inriktning på färskvaror, så din roll blir en nyckelperson för butikens utveckling. Du har ett stort ansvar för att kunderna upplever en välkomnande och inspirerande atmosfär i butiken och för att butiken ständigt ska ligga i framkant vad gäller sortiment och utveckling.
En viktig del i arbetet är att jobba med rätt kommunikation. Exempelvis jobba med gavlar och upprätthålla prisupplevelsen. Inom rollen ligger också att skapa en enhetlig struktur i butiken och se till att vi håller högsta kvalitet och fräschör varje dag.
Inte att glömma är teamet där du är med och bidrar till att vi i butiken har en god gemenskap med ett gott teamwork.
Du kommer att ingå i butikens ledningsgrupp och som en del av ledningsgruppen är du med och påverkar butikens uppstart och framtid.
Exempel på ansvarsområden
Leda, utveckla och inspirera personalen inom avdelningarna
Ansvar för avdelningarnas försäljning
Optimering av avdelningarnas drift med ansvar för att rutiner följs och utvecklas på ett bra sätt samt följer gällande lagar och regler
Budgetarbete och uppföljning av nyckeltal
Bemanning och rekrytering inom avdelningen
Huvudansvarig för butikens egenkontrollsprogram
Kvalifikationer
Mångårig erfarenhet från ledande befattning i dagligvaruhandeln
Gedigen erfarenhet, kunskap och utbildning inom segmentet Färskvaror
Kunskap i butiksekonomi
Meriterande med Grundläggande kunskaper i LEAN eller motsvarande
Meriterande med företagsledarutbildning
Personliga egenskaper
Du är en person som drivs av att inspirera och engagera medarbetarna samt att kunna skapa ett positivt arbetsklimat med teamwork. Du ska ha ett stort kunnande kring färskvaror samt ha ett utpräglat matintresse med förmåga att förmedla detta till såväl dina medarbetare som kunden. Du har social kompetens och är lyhörd för kundernas behov samt trivs med att vara synlig och aktiv bland såväl medarbetare som kunder och på butikens sociala medier. Du är en entusiastisk person med stark glöd och som tycker om att ha många bollar i luften. Du är duktig på att strukturera, prioritera, delegera och analysera. Självklart är du är fokuserad på kund och försäljning och drivs av att skapa god lönsamhet. Kunden ska tycka att det är roligt att handla hos oss, då vi genom Götborgs gladaste personal ger kunden ett bemötande utöver det vanliga.
Du är lösningsorienterad, flexibel och villig att prova nya arbetssätt, samt är mycket noggrann och vet hur viktigt det är med bra rutiner.