OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig med bred erfarenhet av redovisning och som gärna gör djupdykningar i företagets internkontroll.
Arbetsbeskrivning
I rollen som redovisningsekonom på GöteborgsOperan ingår du i en arbetsgrupp om sammanlagt 5 personer och rapporterar till CFO. Du tillhör administrativa enheten där det, förutom ekonomi, ingår kollegor inom IT, lön, arkiv samt upphandling. Du har en bred roll inom redovisning och löpande kontakt med samtliga avdelningar i vår kreativa och framåtsträvande organisation.
Huvudsakliga ansvarsområden
- Löpande bokföring
- Kundreskontra
- Avstämningar
- Deltaga i månadsbokslut
- Avstämning av biljettförsäljning
- Ta aktiv del i arbetet med internkontroll
Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som har lägst eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt minst tre års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
Meriterande
Erfarenhet av affärssystemet Raindance samt kassahantering.
Personliga kvalifikationer
För att lyckas i rollen ser vi att du är analytisk, noggrann och strukturerad med ett mått av flexibilitet och är öppen för nytänkande samt vill bidra till utveckling av avdelningen. Som person och för att trivas i gruppen är du kommunikativ och har hög integritet. Du har en vilja att ta del av och lära dig verksamheten. Du gillar att stundtals arbeta i ett högt tempo och drivs av att både se helheten likväl som att gå ner på detaljnivå. Att ta ett stort eget ansvar är självklart och positivt för dig.
Språkkunskaper
Svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.
Villkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % som inleds med 6 månaders provanställning.
Sista ansökningsdag är den 9 april 2022. Intervjuer sker löpande.
Beräknat tillträde: enligt överenskommelse.
GöteborgsOperan är en mångkulturell arbetsplats med människor från hela världen, vi eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.