OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en kreativ, passionerad och driven grafisk designer med ett öga för detaljer? Då kan detta vara rollen för dig!
I rollen som grafisk designer rapporterar du till Marknadschef och ingår i Marketing & E-commerce- teamet. Tillsammans med teamet är du en del av att skapa en 360-graders kundresa oavsett kanal, med syfte att driva kännedom, engagemang, trafik och försäljning i både butiker och e-handel. För att lyckas väl i det engagerade teamet jobbar man nära kollegor på andra avdelningar samt leverantörer.
I det övergripande uppdraget som grafisk designer ingår ansvar för att:
•
Skapa marknadsmaterial till löpande kampanjer och även vissa ad hoc-aktiviteter. Exempelvis banners till hemsida, nyhetsbrev, externa medier (ink sociala medier) och till viss del butik.
•
Leverera annonsmaterial internt såväl som till externa partners eller byråer.
•
Utvärdera effekt och implementera förbättringar som ett löpande arbete
•
Löpande proaktivt söka förbättringsmöjligheter och nya idéer som gör att våra aktiviteter presterar bättre utifrån given målsättning.
Profil, bakgrund och personliga egenskaper
Du trivs med att arbeta i en ständigt föränderlig miljö, där du får växa, lära dig nya saker och arbeta med kollegor från olika delar av företaget. Du är nyfiken på digitala verktyg och hur de kan stödja och hjälpa dig att förbättra ditt arbete. Du tror på samhörighet och du motiveras av möjligheten att påverka. Dessutom låter det här förmodligen som du:
•
Arbetar framåtlutat, är engagerad och drivs av att lära sig och utvecklas
•
Du är bekväm med många kontaktytor och är bra på att skapa relationer
•
God organisatorisk förmåga
•
Gillar utveckling och att driva tillväxt
•
Trivs i ett högt tempo och gillar en hög förändringstakt
•
Värdesätter en organisation med gemenskap där vi engagerar oss i och stöttar varandra för att nå våra mål
Kvalifikationer och erfarenhet
•
Relevant eftergymnasial utbildning inom grafisk design och produktion
•
Minst 2 års erfarenhet från liknande roll, till exempel från marknadsavdelning eller reklam-/produktionsbyrå.
•
Goda kunskaper i grafiska verktyg som Indesign, Photoshop, Adobe Suite och Bannerflow.
•
Erfarenhet av att mäta, utvärdera och analysera (framförallt digital) marknadsföring.
•
God förståelse för kundresan för att säkerställa optimal kommunikation
•
Mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift
•
God samarbetsförmåga
•
God kommersiell förståelse
•
Ett framåtlutat och lösningsorienterat arbetssätt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och är placerat på vårt fina kontor i Stadshagen. På Elgigaten värdesätter vi vår gemenskap högt och har regelbundna frukostar, aktiviteter och möten tillsammans med alla kollegor på kontoret.
Om du har frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Marketing Manager Maria Gustafsson på maria.gustafsson@giganten.se
Vi ser fram emot att få ta del av din ansökan senast den 14 december.