OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Grand Hotel är ett femstjärnigt de luxe-hotell och det enda svenska hotellet som är medlem i The Leading Hotels of the World. Grand Hotel är en välkänd profil och ett självklart val för den besökare som kräver och uppskattar unik service och miljö. Här bedrivs hotell-, konferens-, festvånings- och restaurangverksamhet. Grand Hotel Stockholm är ett helägt dotterbolag till Investor. Arbetsuppgifterna innebär: - Bolagsansvar för två fastighetsbolag samt ett holdingbolag * Moms- och skattedeklarationer * Månads-, kvartals- och årsbokslut * Projekt-/anläggningsredovisning - Ansvar för kundreskontran i driftsbolaget * Uppföljning av utestående kundfordringar * Kreditbedömning * Utskick av påminnelser och dröjsmålsränta * Kontakt med inkassobolag * Avstämningar vid månads- och årsbokslut - Ansvar för redovisning av intern representation i alla bolag Eftersom vi arbetar i en liten grupp kan du behöva rycka in tillfälligt på andra platser inom ekonomiavdelningen. Du som söker skall ha vana från att arbeta i PC-miljö och erfarenhet av Excel och Word. Du skall även kunna skriva och tala engelska. Som person bör du vara en bra organisatör med siffersinne och trivas i en arbetsmiljö där det periodvis är hög fart och intensitet. Du ska ha lätt för att samarbeta och ta egna initiativ. Du bör även vara noggrann, positiv och utåtriktad. Vi söker dig som är minst gymnasieekonom med goda redovisningskunskaper och som har praktisk erfarenhet av arbete på en ekonomiavdelning.