OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vård- och omsorgsförvaltningen ansvarar för kommunens äldre- och handikappomsorg, hemsjukvård samt kostenhet. Vård- och omsorgsförvaltningen har drygt 1 000 medarbetare. Den största gruppen medarbetare består av vårdpersonal som undersköterskor, personliga assistenter, sjuksköterskor och kockar. Men det finns också en mängd andra yrken inom vår verksamhet. Vi är alla nyckelpersoner och våra verksamheter präglas av medarbetare som är engagerade, ansvarstagande och kompetenta.Nu söker vi fyra nya lagspelare till våra demensavdelningar i Grängesberg, vill du vara en av dem?
I Ludvika kommun arbetar vi efter vår värdegrund Lagandan som består av fyra principer: Relationer, Glädje, Lärande och Driv. Den bygger på samverkan och samarbete, en vi-känsla och en vilja att fortsätta utvecklas. Det är med Lagandan som vi tar oss an vårt uppdrag och strävan mot vår vision om att vara framtidens, tillväxtens och möjligheternas kommun.
Granlidens Särskilda boende är beläget i Grängesberg 1,8 mil söder om Ludvika stad och är Ludvika kommuns största Särskilda boende med både demensboende, 7 avdelningar och traditionellt boende, 1 avdelning.
Arbetsuppgifter
• Vård- och omsorgsarbete hos personer med demensdiagnos i demensboende enligt kommunens riktlinjer
• Schemalagd arbetstid med dag-, kväll- och helgtjänstgöring. Vi tillämpar individuell schemaplanering utifrån verksamhetens behov
• Ge brukarna en meningsfull dag, aktivering- och stimulans
• Medicinsk omvårdnad förekommer såsom läkemedel- och insulingivning
• Vi arbetar utifrån BPSD
• Du ska ha kontakt med anhöriga och andra vårdgivare
• Administrativa arbetsuppgifter i form av planering och fördelning av arbete samt dokumentation enligt socialtjänstlagen
• Flexibelt arbetssätt
Kompetenskrav
• Undersköterska alternativt vårdbiträde med arbetslivserfarenhet från demensomsorg och medicin delegering
• Erfarenhet av demens eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömmer likvärdig
• Vana att använda mobiltelefon och dator
Övrigt meriterande
• Specialist undersköterska demens eller annan specialist undersköterske utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• Erfarenhet utav lågaffektivt förhållningssätt
• Arbete med BPSD-registret
• Utbildningarna Demens-ABC som finns på demenscentrum
• Körkort B
Personliga egenskaper
• Förmåga att arbeta självständigt
• Ta egna beslut och initiativ
• Vara flexibel
• Ha god samarbetsförmåga
• Stor vikt läggs vid personlig lämplighet
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning. Heltid. Tillträdesdatum enligt överenskommelse. Fast lön. Arbete på andra arbetsplatser inom vård- och omsorgsförvaltningen förekommer.
Veckoarbetstid 37,00 Tillträde enligt överenskommelse.
Kontaktperson
Enhetschef Maria Löfgren 0240-864 15
Enhetschef Cecilia Nordström 0240-56 56 74
Facklig kontaktperson
Kommunal, via kommunens Växeln 0240-860 00
Ansökan
Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev senast 2023-08-31
Löpande urval, intervjuer kan komma ske under ansökningstiden.
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Vi undanber oss all hjälp från rekryteringsföretag.