OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Granngården är en del av Sveriges historia sedan 1880. Vi är födda på landet och är rotade i det svenska jordbrukssamhället. I över hundra år har vi varit en knutpunkt för svenska bönder. Genom vårt arv har vi en stor kunskap i frågor som rör odling, djur och natur. Vi vill med våra 111 butiker runt om i Sverige och med vår e-handel inspirera och underlätta för dig som vill leva ett Jordnära liv.
Granngården tillhör Felleskjopet, en nordisk koncern belägen i Lilleström, Norge. Granngårdens huvudkontor, även kallat servicekontor, är placerat i Malmö nära Beijers park. Granngården har cirka 800 anställda i hela Sverige, varav ca 70 medarbetare på servicekontoret. Omsättningen är cirka 2,5 miljarder kronor per år.
Granngården är en del av Sveriges historia sedan 1880. Vi är födda på landet och är rotade i det svenska jordbrukssamhället. I över hundra år har vi varit en knutpunkt för svenska bönder. Genom vårt arv har vi en stor kunskap i frågor som rör odling, djur och natur. Vi vill med våra 111 butiker runt om i Sverige och med vår e-handel inspirera och underlätta för dig som vill leva ett Jordnära liv.
Granngården tillhör Felleskjopet, en nordisk koncern belägen i Lilleström, Norge. Granngårdens huvudkontor, även kallat servicekontor, är placerat i Malmö nära Beijers park. Granngården har cirka 800 anställda i hela Sverige, varav ca 70 medarbetare på servicekontoret. Omsättningen är cirka 2,5 miljarder kronor per år.
Granngården söker affärsdriven och engagerad Butikschef i Mora
Nu söker vi efter en affärsdriven, engagerad och relationsksapande butikschef med passion för vårt jordnära produktsortiment till vår butik i Mora! Välkommen in med din ansökan om det känns som något för Dig!
Uppdraget inom Granngården:
• Som butikschef på Granngården är dina främsta uppgifter att leda, planera, samordna och utveckla verksamheten i våra butiker. Detta gör du genom:
• att arbeta i butiken i nära samarbete med medarbetare
• att ha fullt personal- och resultatansvar för butiken
• ha ansvar för att nå uppsatta resultatmål
• ha ansvar för att butiken är attraktiv för våra kunder
• att se till och ansvara för att våra kunder är nöjda
• att arbeta med utveckling av dina medarbetare
Kvalifikationer:
För att lyckas i rollen som butikschef bör du ha:
• arbetat i butik tidigare
• 3-4 års erfarenhet av ledande befattning
• erfarenhet av att driva en affärsverksamhet
• god kännedom av försäljning, ekonomi och marknadsföring
• erfarenhet av att jobba mot mål och resultat
Dina viktigaste personliga egenskaper är att du är en god ledare och entreprenör. Du har förmåga att entusiasmera och utveckla dina medarbetare. Kreativitet, service- och målinriktning är andra viktiga egenskaper som vi värdesätter.
Utöver ovanstående personliga egenskaper lägger vi stor vikt vid att Du som anställd kan identifiera Dig med och agera efter vår kultur som är:
Jordnära
Engagerade
Kundfokuserade
Vinnare
Granngården arbetar strategiskt för att bidra till en hållbar utveckling. Vi uppmuntrar nya idéer, synsätt och arbetar för en dynamisk organisation. Vi vet att en bredare mångfald skapar grunden för en bättre utveckling, både individuellt och som organisation och strävar efter att stärka vår mångfald i alla våra nyrekryteringar.
Vi erbjuder:
Ett varierande arbete i en trivsam miljö där du får friheten att utveckla dina butiker, dig själv och din personal inom vårt koncept.
Omfattning: Heltid, vi tillämpar alltid 6 mån provanställning.
Start: Tillträde 1 januari 2022, enligt överenskommelse.
Information och ansökan:
I samband med denna rekrytering samarbetar Granngården med Retail Recruitment.
Har du frågor kring tjänsten kontaktar du ansvarig rekyterare Olle Mikkelsen.
Inga ansökningar skickas direkt till e-post utan sker genom länken nedan.
Välkommen med din ansökan via länken nedan. Vi kommer att arbeta löpande med urvalsprocessen och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.