Granngården söker Ekonomiassistent till huvudkontor i Malmö

Arbetsbeskrivning

Granngården hjälper dig med allt som rör odling, djur och natur. Hos oss hittar du pålitliga produkter och tjänster, kloka råd och massor av inspiration – så att du ska få de bästa förutsättningarna för att kunna leva ett jordnära liv. Granngården har stöttat drömmar sedan 1880, då vi öppnade vår första lilla gårdshandel på den småländska landsbygden. Idag, 140 år senare, har vi över 100 butiker runt om i landet och e-handel på granngården.se.

Vårt huvudkontor är placerat i Malmö och vår distributionscentral finns i Jönköping. Granngården har cirka 850 anställda. Omsättningen är cirka 2,1 miljarder kronor per år. Granngården ägs sedan 2016 av norska Fellekjøpet.

Granngården söker nu efter en driven och jordnära ekonomiassistent till vårt servicekontor i Malmö.

I rollen som ekonomiassistent hos Granngården kommer du att assistera huvudkontorets ekonomiavdelning med ärenden kring kassa/bank, kundreskontra samt leverantörsreskontra. I arbetsuppgifterna ingår att kontrollera och stämma av inbetalningar, följa upp kassaredovisning samt se till att bokföringen har kommit in. Du kommer även få arbeta med vanligt förekommande uppgifter på leverantörsreskontran, framför allt varufakturor i leverantörsfakturahanteringssystemet Mediusflow, samt hantering av påminnelser mm. Det är viktigt att du har god erfarenhet av att arbeta med fakturor samt är flytande i svenska i tal och skrift.

I rollen ingår

Verifiering av inkommande leverantörsfakturor
Analysera och hantera varufakturor som behöver hjälpa att matchas mot inköpsorders och inleverans
Kontakt med inköpare och butiker
Manuella bokföringsorders
Bankavstämningar och kontoavstämningar
Kontroll av filinläsning till affärssystemet
Bokning av kassarapporter
Sammanställning av banktransaktioner/ likviditet
Bokslutsavstämningar
Detta söker vi:

Tjänsten är ett perfekt steg för dig som vill arbeta inom ekonomi med en bred redovisningsroll. Vi tror att du som söker är i början av din karriär. Vi ser gärna att du har någon form av utbildning inom ekonomi eller liknande, men arbetslivserfarenhet kan ersätta detta. Du bör ha tidigare erfarenhet från en liknande roll eller annan administrativ tjänst.

För denna rekrytering kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Du som söker detta uppdrag är noggrann, strukturerad och har ett effektivt arbetssätt. Vidare är du ödmjuk, jordnära och prestigelös. För att passa in i teamet tror vi att du har en naturligt god samarbetsförmåga och har en positiv inställning.

Information och ansökan

Tillträde: 2022-09-01 eller enligt överenskommelse.

Omfattning: 50% allmän visstidsanställning 14 månader med möjlighet till förlängning.

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Redovisningschef Fredrik Neroth fredrik.neroth@granngarden.se.

Välkommen med din ansökan via länken nedan. Vi arbetar löpande med urvalsprocessen och kan komma att tillsätta tjänsten innan ansökningsperioden gått ut. Sista datum för ansökan är 2022-07-17.

Sammanfattning

Liknande jobb


20 december 2024