Granngården söker HR-administratör

Arbetsbeskrivning

Granngården hjälper dig med allt som rör odling, djur och natur. Hos oss hittar du pålitliga produkter och tjänster, kloka råd och massor av inspiration – så att du ska få de bästa förutsättningarna för att kunna leva ett jordnära liv. Granngården har stöttat drömmar sedan 1880, då vi öppnade vår första lilla gårdshandel på den småländska landsbygden. Idag, 140 år senare, har vi över 100 butiker runt om i landet och e-handel på granngården.se.

Vårt huvudkontor är placerat i Malmö och vår distributionscentral finns i Jönköping. Granngården har cirka 950 anställda. Omsättningen 2021 var ca 2,6 Mdkr. Granngården ägs sedan 2016 av norska Fellekjøpet.

Granngården hjälper dig med allt som rör odling, djur och natur. Hos oss hittar du pålitliga produkter och tjänster, kloka råd och massor av inspiration - så att du ska få de bästa förutsättningarna för att kunna leva ett jordnära liv. Granngården har stöttat drömmar sedan 1880, då vi öppnade vår första lilla gårdshandel på den småländska landsbygden. Idag, 140 år senare, har vi över 100 butiker runt om i landet och e-handel på granngården.se.

Vårt huvudkontor är placerat i Malmö och vår distributionscentral finns i Jönköping. Granngården har cirka 850 anställda. Omsättningen är cirka 2,1 miljarder kronor per år. Granngården ägs sedan 2016 av norska Fellekjøpet. 

Om tjänsten

I rollen som HR-administratör är du den typiska ”spindeln i nätet” mellan våra olika butiker och avdelningar, vår outsourcade lönefunktion och HR. Rollen passar dig som är strukturerad och noggrann, gillar en varierad jobbvardag och tar tag i och vidareutvecklar processer där så behövs. 


Exempel på arbetsuppgifter/områden kan vara;

• Medverkan i olika projekt inom företaget där HR-administrationen är central
• Lönehantering: vara delaktig i löneprocessen genom att säkerställa tidrapportering, korrekta löner, hantering av reseräkningar (erfarenhet av AgdaWebb är välkommet) och i allmänhet svara på lönerelaterade frågor.
• Kontinuerlig kontakt med butikschefer och övriga chefer gällande bl.a. frågor om anställningsförhållande/avtal samt andra personalrelaterade frågor.
• Ansvar för de administrativa delarna av rekryteringsprocessen
• Framtagande av statistik och leverans av denna till olika avdelningar
• Du har hand om våra förmånsbilar genom Autoplan
• Hantering av post/arkivering mm


Du har kunskap om/förståelse för hur kollektivavtal styr våra medarbetares vardag. Vi har tre kollektivavtal på handelns område, detaljhandelsavtalet och två tjänstemannaavtal. 

Du bör ha en eftergymnasial bakgrund inom HR-administration (tex KY) eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du behöver ha arbetat 2-3 år inom administraton och lön. Har du även erfarenhet från detaljhandeln och projektadministration är det meriterande. Du rör dig vant i Excel, har god systemförståelse generellt och har lätt att tillgodogöra dig kunskap inom nya system. Du gillar att samarbeta och ha/ta kontakt med de du supporterar, du är bra på att ta egna initiativ för att driva utveckling, du är nyfiken, du är självklart noggrann, strukturerad och bra på detaljer, men du kan också se och förstå helheten.

Du kommer ingå i vår HR avdelning och rapporterar till HR chef. Rollen ställer krav på självständighet och förmågan att driva sitt eget arbete framåt samtidigt ges du möjlighet att ingå i ett team med engagerade och kompetenta kollegor. 

Som medarbetare på Granngården är det av största vikt att du är en god ambassadör för företaget och att du kan identifiera dig med våra ledord:

Jordnära
Engagerad
Kundfokuserad
Vinnare


Granngården arbetar strategiskt för att bidra till en hållbar utveckling. Vi uppmuntrar nya idéer, synsätt och arbetar för en dynamisk organisation. Vi vet att en bredare mångfald skapar grunden för en bättre utveckling, både individuellt och som organisation och strävar efter att stärka vår mångfald i alla våra nyrekryteringar.

Tillträde: Enligt överenskommelse.

Anställning: Tjänsten är en tillsvidareanställning med en inledande provanställning. Placeringsort Malmö på vårt servicekontor. 

Löpande urval så du är välkommen med ansökan redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Anneth Dyberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Granngården AB HR-avdelningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 augusti 2022
  • Ansök senast: 22 augusti 2022

Besöksadress

Vattenverksvägen 47
None

Postadress

Box 8115
Malmö, 20041

Liknande jobb


25 november 2024

HRBP

HRBP

22 november 2024

HR-partner

HR-partner

22 november 2024