OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Granngården är en rikstäckande butikskedja med ca 110 egna butiker samt genom cirka 20 återförsäljare runt om i Sverige.Vi är drygt 1 000 anställda som omsätter 2,6 miljarder kr.Granngården vill underlätta vardagen, ge kunskap och inspirera människor som privat eller professionellt har lantbruk & skog, djur och trädgård.Vi erbjuder kunderna hög kompetens och ett attraktivt sortiment kvalitetsprodukter till konkurrenskraftiga priser i inspirerande butiker. ****** Beskrivning av arbetet ****** I tjänsten som Operativ inköpare på Granngården ansvarar du för bl.a. * Utföra avrop utifrån inköpsavtal. * Uppföljning av lagernivåer * Göra operativ avropsplanering * Ansvara för underhållet av lagerstyrningsparametrar och prognoser på centrallager. * Ansvarar för leveransbevakning samt avvikelserapportering till logistikavdelningen * Avvikelsehantering av leverantörsfaktura i samråd med Fakturamatchare * Att medverka vid i övrigt förekommande arbetsuppgifter på avdelningen ****** Arbetet kräver ****** ***** Utbildning ***** Gymnasieutbildning (min 3 år eller 2[500p) med inriktning mot ekonomi, alternativt motsvarande kunskaper erhållna genom annan utbildning och arbetserfarenhet.***** Erfarenhet/särskild kompetens ***** 1-2 års praktisk erfarenhet av avropsarbete eller liknande arbetsuppgifter.Rollen kräver också: * Erfarenhet av affärssystem * Goda kunskaper i Microsoft Office * Mycket goda kunskaper i Excel * Goda kunskaper i engelska både tal och skrift ***** Personliga egenskaper ***** Noggrann, strukturerad, ordningssam, analytisk, servicemedveten och stresstålig.[ Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%[med placering i Malmö Vi tar endast[emot ansökningar[via länken nedan och sista ansökningsdag är den 7:e[februari.[
Kontaktpersoner på detta företaget
Lars Dahlberg