OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Granngården hjälper dig med allt som rör odling, djur och natur. Hos oss hittar du pålitliga produkter och tjänster, kloka råd och massor av inspiration – så att du ska få de bästa förutsättningarna för att kunna leva ett jordnära liv. Granngården har stöttat drömmar sedan 1880, då vi öppnade vår första lilla gårdshandel på den småländska landsbygden. Idag, 140 år senare, har vi över 100 butiker runt om i landet och e-handel på granngården.se.
Vårt huvudkontor är placerat i Malmö och vår distributionscentral finns i Jönköping. Granngården har cirka 850 anställda. Omsättningen är cirka 2,1 miljarder kronor per år. Granngården ägs sedan 2016 av norska Fellekjøpet.
Granngården söker just nu en operativ inköpare med passion för varuförsörjning, prognoshantering och operativt inköp till vårt logistikteam.
Uppdraget inom Granngården:
Som operativ inköpare ansvarar du för det totala varuflödet inom ditt produkt-/leverantörsområde på logistikavdelningen samt utveckling och genomförande av effektiviseringar kopplat till Granngårdens varuflöde.
I tjänsten som operativ inköpare på Granngården ansvarar du för bland annat:
Planera, utföra och följa upp avrop till vårt centrallager med tillhörande uppgifter såsom avvikelsehantering efter leverans samt på fakturor
Ansvara för påfyllning av varor till butik
Följa upp lagernivåer på DC samt i butik
Tillse att rätt servicenivå upprätthålls enligt de fastställda nyckeltal vi arbetar med
Analysera, optimera och utveckla orderprocesser samt lagerstyrningsparametrar
Förse inköpsorganisationen med prognoser och uppföljningsanalyser
Vara behjälplig i projekt och arbetsgrupper som berör operativt inköp
Vara drivande i arbete mot än mer effektiva och optimala arbetssätt på avdelningen
Kvalifikationer:
För att lyckas i rollen som operativ inköpare bör du ha:
Eftergymnasial utbildning (minst 1 år eller 60 hp), med inriktning mot logistik, lagerstyrning eller liknande, alternativt motsvarande kunskaper erhållna genom annan utbildning och arbetslivserfarenhet
God kännedom av försäljning och inköp
Erfarenhet av detaljhandel
Erfarenhet av att jobba mot mål och resultat
Erfarenhet av att arbeta i affärssystem, meriterande är Microsoft Dynamics AX alternativt likvärdiga system
Erfarenhet av att arbeta i prognossystem, föredragsvis Relex
Mycket god kunskap i Excel
Goda kunskaper i Office verktygen
Brinna för logistik och varupåfyllning
Dina viktigaste personliga egenskaper är att du är analytisk, strukturerad och noggrann. Du har förmåga att entusiasmera och utveckla dina kollegor och samarbetspartners samtidigt som du är positiv, prestigelös och engagerad. Kreativitet, service- och målinriktning är andra viktiga egenskaper som vi värdesätter. Att du är självgående och ansvarstagande är något vi tar för givet.
Utöver ovanstående personliga egenskaper lägger vi stor vikt vid att samtliga medarbetare inom Granngården kan identifiera sig med och agera efter våra ledord:
Jordnära
Engagerade
Kundfokuserade
Vinnare
Vi erbjuder:
Ett varierande arbete i en trivsam miljö där du får friheten att utveckla dig själv och kollegorna inom vårt koncept.
Tjänsten och ansökan:
Start: Enligt överenskommelse men föredragsvis snarast möjligt
Omfattning: 100% tillsvidareanställning (med 6 månaders provanställning).
Har du frågor kring tjänsten kontaktar du Andreas Kärrstedt, Chef för Operativt Inköp, andreas.karrstedt@granngarden.se alternativt per telefon 040-22 69 66. Inga ansökningar skickas direkt till e-post utan det går via ansökningslänken nedan.
Vi arbetar löpande med urvalsprocessen dock är sista ansökningsdagen den 17 juli 2022. Vi tar endast emot ansökningar via "Ansökningslänken" nedan.
För mer information om Granngården se www.granngarden.se .