OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Granngården är en del av Sveriges historia sedan 1880. Vi är födda på landet och är rotade i det svenska jordbrukssamhället. I över hundra år har vi varit en knutpunkt för svenska bönder. Genom vårt arv har vi en stor kunskap i frågor som rör odling, djur och natur. Vi vill med våra 109 butiker runt om i Sverige och med vår e-handel inspirera och underlätta för dig som vill leva ett Jordnära liv
Granngården erbjuder rejäla produkter och tjänster, kloka råd och massor av inspiration. Vi är den kunniga och hjälpsamma grannen som vill underlätta för dig som vill leva ett Jordnära liv.
Vårt huvudkontor är placerat i Malmö och vår distributionscentral finns i Jönköping. Granngården har cirka 550 anställda. Omsättningen är cirka 1,8 miljarder kronor per år.
Granngården söker just nu en affärsdriven och relationskapande operativ inköpare med passion för djur, maskin och trädgård till vårt logistikteam med inriktning/fokus på vår e-handel.
Uppdraget inom Granngården:
Vi söker nu en vad vi kallar Operativ Inköpare för vår e-handel på heltid med placering på vårt servicekontor i Malmö. Dina främsta uppgifter att planera, samordna och utveckla verksamheten. Detta gör du genom:
Planera och utföra avrop till vårt e-handels lager utifrån fastställda inköpsavtal Ansvara för påfyllning av varor för att nå fastställda krav på servicenivå mot kund och de KPI tal vi satt på t.ex. kapitalbindning Ansvara för leveransbevakning samt avvikelsehantering kopplat till varuflödet Tillse att rätt servicenivå upprätthålls, både mot kund i butik och mot E-handel/postorderkunder Fortlöpande analysera och vid behov ändra ingående lagerstyrningsparametrar Säkerställa att leverantörer förstår och följer Granngårdens gällande varuflödesrutiner ha ansvar för att nå uppsatta resultatmål ha ansvar för att vår e-handel är attraktiv för våra kunder – produkt tillgängliga via webben att arbeta med utveckling av dina kollegor samt 3: e parts leverantör
Kvalifikationer:
För att lyckas i rollen bör du ha:
Eftergymnasial utbildning (min 1 år eller 60hp), med inriktning mot logistik, lagerstyrning, företagsekonomi eller liknande, alternativt motsvarande kunskaper erhållna genom annan utbildning och arbetserfarenhet. God kännedom av försäljning, inköp, ekonomi och marknadsföring Erfarenhet av att jobba mot mål och resultat
Dina viktigaste personliga egenskaper är att du är en god kollega och entreprenör. Du har förmåga att entusiasmera och utveckla dina kollegor och samarbetspartners internt som externt. Kreativitet, service- och målinriktning är andra viktiga egenskaper som vi värdesätter.
Utöver ovanstående personliga egenskaper lägger vi stor vikt vid att samtliga medarbetare inom Granngården kan identifiera sig med och agera efter våra ledord:
Jordnära Engagerade Kundfokuserade Vinnare
Vi erbjuder:
Ett varierande arbete i en trivsam miljö där du får friheten att utveckla vår e-handel, dig själv och kollegorna inom vårt koncept.
Information och ansökan:
Har du frågor kring tjänsten kontaktar du vår logistikchef Jimmy Olsen jimmy.olsen@granngarden.se alternativt per tfn 040-22 69 53
För att söka tjänsten är du välkommen med din ansökan så snart som möjligt på länken nedan. Vi kommer att arbeta med ett löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan ansökningstiden går ut. Sista ansökningsdag är den 30:e november 2016.
För mer information om Granngården se www.granngarden.se .
Kontaktpersoner på detta företaget
Åke Wallin
Sabina Hakonsson
Malin Jägers
Linda Svärd
Carina Svanström
Christina Strozyk
Johan Duvå
Josef Liljebring
Beatrice Gustafsson
Christian Walgén