OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Granngården är en rikstäckande butikskedja med ca 110 egna butiker i Sverige. Våra kunder kan även handla dygnet runt på granngården.se. Under varumärket Nordpost bedriver vi postorder mot företag. Vi är drygt 800 anställda som omsätter ca 2 miljarder kr. Granngården vill underlätta vardagen, ge kunskap och inspirera människor som privat eller professionellt har lantbruk & skog, djur och trädgård.
Vi erbjuder kunderna hög kompetens och ett attraktivt sortiment till konkurrenskraftiga priser.
Vi söker nu en produktkoordinator till produktområdet Maskiner på Granngårdens servicekontor i Malmö. Produktkoordinatorn ansvarar för det löpande arbetet med de administrativa inköps- och sortimentssystemen inom det egna teamet, från inköp till försäljning. I rollen ingår att säkerställa kvalitet i grunddata samt att stödja organisationen med kalkylunderlag vid prisuppdateringar. Rollen har även löpande kontakt med leverantörer.
Arbetsuppgifter:
* Registrera och uppdatera artiklar och parametrar i Granngårdens olika affärssystem (Lindbak, Movex och PCM)
* Medverka i kampanjarbete genom att tex delta i beslut av kampanjprodukter och priser
* Administrera och registrera kampanjer och erbjudanden i affärssystem samt säkerställa att dessa kampanjer fungerar i Granngårdens kassasystem
* Skapa kalkylunderlag för prisuppdatering av artiklar samt uppdatera priser i affärssystemet
* Aktivt säkerställa kvaliteten av artiklarnas grunddata, tex kompletta och korrekta varucertifikat, inköpsunderlag och kalkyler
* Ansvara för löpande kontakt med leverantörer i administrativa frågor
* Medverka vid övrigt förekommande arbetsuppgifter på Supply Chain-avdelningen som tex inköpssupport, stöd och bollplank i administrativa frågor och avtalsadministration
Kvalifikationer:
Vi söker dig som har 1-2 års erfarenhet av liknande arbete och som lägst gymnasieutbildning (minst 3 år) med inriktning mot inköp, ekonomi eller försäljning, alternativt motsvarande kunskaper erhållna genom annan utbildning eller arbetslivserfarenhet. Rollen kräver även att du behärskar engelska i både tal och skrift samt goda kunskaper i Microsoft Office. Erfarenhet från detaljhandeln är meriterande, liksom kunskap om eller intresse av produktområdet maskiner.
Personliga egenskaper såsom noggrannhet, hög servicekänsla, god samarbetsförmåga, strukturerad, kvalitetsmedveten och stresstålig är några av de egenskaper som vi värdesätter högt.
Vi erbjuder:
Ett varierande arbete i en stimulerande miljö där du får friheten att utveckla kompetenserna inom inköp. Du får dessutom trevliga och inspirerande arbetskollegor!
Tjänsten och ansökan:
Start: Omgående
Tjänsten: Heltid, måndag-fredag 08.00-16.30
Du är välkommen med din ansökan så fort som möjligt, då vi arbetar löpande med urvalsprocessen Sista ansökningsdag är 2013-09-15. Vi tar endast emot ansökningar via "Ansökningslänken" nedan.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Johan Lindqvist, Strategisk inköpare Maskiner: 0709-922 416.
Läs gärna mer om rollen som säljare i Granngården under våra medarbetare berättar.
Kontaktpersoner på detta företaget
Åke Wallin
Sabina Hakonsson
Malin Jägers
Linda Svärd
Carina Svanström
Christina Strozyk
Johan Duvå
Josef Liljebring
Beatrice Gustafsson
Christian Walgén