Granskningssamordnare/Projektingenjör till Trafikförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Vi söker Granskningssamordnare/Projektingenjör Bytespunkt Slussen till Trafikförvaltningen.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Centio Consulting Group AB och arbeta som konsult.

Tjänsten är på heltid.

Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga.

Uppdraget

I rollen som granskningssamordnare/projektingenjör ingår i första hand att ansvara för och stötta delportföljens projekt i alla arbetsuppgifter som rör granskning av handlingar men också att vid behov arbeta nära och stötta och avlasta projektledare och projekteringsledare med att driva och strukturera projektarbetet.
Rollen kräver kunskap om bygg- och anläggningsprocessen med fokus projektering, erfarenhet av att använda informations- och cad-modeller, ett noggrant och strukturerat arbetssätt samt god samarbetsförmåga. Hos oss arbetar du i team med övriga i projektorganisationen och i nära samarbete med alla aktörer i projektet.
I ansvaret för granskningssamordnare/ projektingenjör ingår bland annat att:

Ansvara för samordning av leveranser av granskningshandlingar samt inhämtning/sammanställning av granskningssynpunkter.
Agera kontaktperson i granskningsärenden för de olika projekten gentemot Stockholms stad.
Agera mottagare av handlingar för granskning/information (koncept, utredningar, systemhandlingar och bygghandlingar) från Stockholms stad.
Ansvara för hantering av granskning och leda/delta i granskningsmöten.
Ansvara för utskick och dokumentering av granskningskommentarer enligt fastställda rutiner, via Webforum/Atlas (trafikförvaltningen) och Slussnet (staden).
Kontrollera status gällande produktionsärenden, t ex arbetsplaner, arbetsberedningar, avvikelser, etc.
Registrera och dokumentera utbyte av handlingar och dokument mellan trafikförvaltningen och staden.
Förmedla information internt till rätt ”instans” med stöd av projektledare.
Utskick till berörda parter inom trafikförvaltningen. Kontrollera erhållande av erforderliga handlingar, dokumentation etc.
Kontroll och dokumentation, ex diarieföring sker i samråd med programadministratören via diariehanteringssystemet Edit.
Vara löpande stöd i granskningsarbetet av informationsmodeller både för externa och interna resurser.
Navigera i samordningsmodellen på arbetsmöten och samgranskningsmöten samt att vid dessa möten dokumentera granskningssynpunkter i modellen.
Biträda projektledare och projekteringsledare i deras förekommande arbetsuppgifter t ex med uppföljning, underlag och dokumentation.
Delta i projektrelaterade möten för att ta del av information om verksamhetens framdrift.
Önskemål om personliga egenskaper
Tycker om att planera, strukturera och effektivisera.
Är systematiskt och noggrann.
Är självgående och tar initiativ för att hittar alternativa lösningar.
Kommunicerar enkelt och tydligt och är lyhörd för mottagarens behov.
Har god samarbetsförmåga, tycker om att hjälpa och arbeta tillsammans med andra.
Har god förmåga att upprätta och bevara goda relationer.
Har förmåga att prioritera och att hantera olika typer av arbetsuppgifter parallellt

Krav (OBS, obligatoriska)

Minst yrkeshögskoleutbildning inom teknik, byggnation eller infrastruktur alternativt gymnasieexamen plus minst 6 års erfarenhet från arbete i branschen.

Minst 4 års dokumenterad erfarenhet av arbete i projektorganisation i multidiciplinärt projekt med flertal gränssnitt mot andra intressenter och en projektbudget >50 miljoner SEK. Projektbudget ska framgå av CV.

Minst 4 års dokumenterad erfarenhet av att som projektmedlem haft en aktiv roll i projekterings- och byggprocessen inom liknande verksamhet (kollektivtrafik, infrastruktur, bygg och anläggning etc.)

Minst 1 års erfarenhet av att använda Navisworks eller likvärdigt program,cad-filer och informationsmodeller för granskning eller inhämtning av information.

Minst 1 års erfarenhet av att administrera webbaserade projektytor och lagringstjänster , t ex sharepoint eller webforum.

Meriterande

Minst 2 års erfarenhet av att som konsult eller anställd ha arbetat inom offentlig myndighet/förvaltning.

Minst 2 års erfarenhet av dokumentsamordning, projektadministration och/eller granskningssamordning.

Minst 1 års erfarenhet av att använda Bluebeam som verktyg vid granskning av handlingar.

Om oss

Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt.

Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov.

Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet.

För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst.

Läs gärna mer om oss på centio.se.

Vänligen skicka ditt CV på svenska.

Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Centio
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 oktober 2023
  • Ansök senast: 16 oktober 2023

Liknande jobb


Projektledare till infrastrukturprojekt

Projektledare till infrastrukturprojekt

25 november 2024