Grant Thornton söker helpdesktekniker

Arbetsbeskrivning

Grant Thornton är Sveriges enda stora revisions- och konsultföretag med fullt fokus på ägarledda företag.Det gör att vi kan erbjuda dig som är ägare och företagsledare så mycket mer utöver det traditionella tjänsteutbudet.Med en svåröverträffad kompetens och ett brinnande engagemang hjälper vi dig med de frågor som rör sambandet mellan dig och ditt företag.Redan idag stödjer våra cirka 880 medarbetare tiotusentals svenska företag med de ekonomiska frågorna - såväl på hemmaplan som internationellt.Vi är medlem i Grant Thornton International - en av världens ledande paraplyorganisationer av självständigt ägda och styrda revisions- och konsultföretag.Medlemsföretagen har sammanlagt cirka 28 000 medarbetare vid drygt 490 kontor och finns representerade i över 110 länder.Medlemsföretagen tillhandahåller skatterådgivning, redovisning och corporate finance-tjänster åt ägarledda bolag och deras ägare.www.grantthornton.se Vi expanderar och bygger upp en ny central helpdeskfunktion som ska stödja hela organisationen i frågor som rör våra kunders programvaror/tjänster inom bl a elektronisk fakturahantering och löneservice.Helpdesken är lokaliserad till vårt kontor i centrala Göteborg Arbetsuppgifter/ansvarsområden .Programsupport (Tel & Mail) .Stöd vid implementering av externa integrationer .Administration i Flex- och Hogiasystemen .Delta i test av nya program och versioner .Dokumentation av lösta problem i kunskapsdatabas .Framtagande av instruktioner i FAQ:er och lathundar .Tillgängliggöra manualer och programdokumentation mm på intranät .Hålla programutbildningar såväl internt som externt .Kontakt med program- och driftsleverantörer Din profil: Vi vill att du har ett teknik- och IT intresse och i grunden besitter du en IT-kompetens vilket gör att du har kunskap om de senaste versionerna av Windows klientoperativ och Office.Du besitter därutöver kunskap inom databashantering, webbapplikationer, nätverk och Excel.Vi värdesätter erfarenhet av webbaserade programvaror, lön-, tid- och resesystem, helst Hogia/Flex.Då många av våra IT-frågor har koppling till områdena lön och redovisning så är det meriterande om du har kunskaper även inom dessa områden.Vi söker dig som är mycket serviceinriktad och har ett starkt driv i din personlighet.Du är en engagerad lyssnare som ser möjligheter i stället för problem.Du är självständig och har lätt för att ta kontakt med både kunder och kollegor.Du behöver också ha en administrativ och organisatorisk förmåga.Du bör också ha några års erfarenhet inom något serviceyrke och tycker om att ge det "lilla extra" samt en god förmåga att prioritera och har en naturlig känsla för pedagogik.Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna som att hjälpa andra och viljan att lösa problem. Kontaktperson Låter detta intressant?Ansök med registrerat CV.Urval kommer att ske löpande, därför är det bra om du söker tjänsten så snart som möjligt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Elan IT
  • 2 platser
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 13 oktober 2008
  • Ansök senast: 31 oktober 2008

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

IT-tekniker till Unikom med placering i Hörby

IT-tekniker till Unikom med placering i Hörby

22 november 2024