Greenpeace söker en Digital Strateg till Insamling

Arbetsbeskrivning

Är du en virtuos på digital marknadsföring, försäljning eller affärsutveckling? Vill du ta din karriär till nästa nivå, arbeta dagligen i en internationell miljö och samtidigt bidra till en bättre planet? Anslut dig till den goda sidan!

Vi söker en målmedveten, kreativ och strategisk digital affärsutvecklare med passion för insamling och miljöengagemang. Vi finansieras till 100 % av privatpersoner. Därför är det avgörande för oss att driva effektiva insamlingsprogram, från rekrytering av nya givare till retention av befintliga givare.
Ditt arbete går ut på att utveckla och implementera digitala strategier och marknadsföringsåtgärder såväl i Sverige som i resten av Norden för att engagera och rekrytera nya ekonomiska givare, och generera leads. Samtidigt stödjer du resten av insamlingsteamet i syfte att öka givarlojalitet via olika initiativ i våra digitala kanaler. Du kommer att jobba i ett nordiskt team och tillsammans med dina kollegor ansvarar du för utvecklandet av strategier, budget samt implementering av planer och tester. Du kommer även att ha möjligheten att samarbeta med programavdelningen och påverka kommunikationen kring våra kampanjer i syfte att engagera existerande och nya givare.
Greenpeace är en dynamisk och mångkulturell arbetsplats som erbjuder en spännande och händelserik vardag. Att arbeta här är utvecklande, inspirerande och givande. Du får insyn i hur organisationen arbetar och är delaktig i kampen för en bättre miljö. Du arbetar i nära samarbete med insamlingsteamet samt andra delar av organisationen. Vi förväntar oss att du har ett intresse för miljöfrågor, delar organisationens värderingar samt respekterar våra riktlinjer. Vi erbjuder dig möjligheten att utvecklas på en arbetsplats med global tänk som uppmanar till innovation och investerar i sina anställda.
Kvalifikationer:


* 3+ år erfarenhet av digital insamling, försäljning eller marknadsföring med goda resultat
* Erfarenhet av strategisk planering, budgetläggning samt implementering
* Erfarenhet av att jobba med SEO, PPC och konverteringsoptimering
* Utmärkt svenska i både tal och skrift samt flytande engelska
* Erfarenhet av projektledning med goda resultat
* Social, kommunikativ och lösningsorienterad
* Analytisk förmåga, data- och resultatdriven
* Färdigheter inom copywriting och översättning är meriterande

Tjänsten är på heltid med månadslön. Tillsvidaretjänst med sex månaders provanställning. Du kommer att vara baserad på vårt kontor vid Södra Station på Södermalm, Stockholm. Vi erbjuder flextid (dvs möjlighet att påverka dina arbetstider), fräsch ekofrukt och framför allt fantastiska kollegor med humor och värme! Greenpeace omfattas av kollektivavtal med Unionen.
Skjut inte upp det du kan ha nöje av idag! Skicka din ansökan med CV och personligt brev senast den 2 Juli.
För ytterligare information angående tjänsten kontakta:
Marijan Todorovic, Insamlingschef
073 048 26 12
marijantodorovic@greenpeace.org

Kontaktpersoner på detta företaget

Sofia Mansnerus
070 3012481
Rasmus Törnqvist
0703361753
Sara Arvidsson
0703337119
Christian Fors
0729425822
Sofia Mansnerus
070-3012481
Junior Coordinator Christian Fors
0729425822
Koordinator Sara Arvidsson
0703337119
D2D Koordinator Sofia Mansnerus
070 3012481
DDC koordinator Rasmus Törnqvist
0703361753
DDC Koordinator Sofia Mansnerus
070 3012481

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Greenpeace Norden Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 13 juni 2017

Besöksadress

Hökens gata 2
None

Postadress

BOX 15164
Stockholm, 10465

Liknande jobb


Fundraising content manager/Projektledare insamling

Fundraising content manager/Projektledare insamling

24 december 2024

23 december 2024

23 december 2024

22 december 2024