Grefab söker medarbetare till Kundservice

Grefab söker medarbetare till Kundservice

Arbetsbeskrivning

Göteborgsregionens Fritidshamnar AB – Grefab – med kommunerna Göteborg, Mölndal, Partille och Ale som delägare har utvecklats till den största i sitt slag i Europa.
Bolaget anlägger, driver och utvecklar fritidsbåtshamnar och administrerar idag tolv anläggningar med över 7 000 båtplatser.
Organisationen består av 25 medarbetare som till största delen arbetar ute i hamnarna med drift och tillsyn. Grefabs huvudkontor ligger i centrala Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som vill bli en del av ett glatt och engagerat team på fem personer där den främsta arbetsuppgiften är att hyra ut båtplatser, vinterplatser, hytter och jolleplatser.
Kontakten med våra kunder sker främst via mejl och telefon där du vägleder kunden i olika frågor som tex byte av båtplats och svarar på frågor om placeringar i kön.

I vårt verksamhetssystem administrerar du köansökningar, erbjuder lediga båtplatser, skriver avtal och fakturerar. Vi har även ett båtmärkningssystem där du kodar dekaler och skickar till våra kunder.
Några hamnar har ett digitalt inpasseringssystem och i vissa hamnar behövs en nyckel eller nyckelbricka till området. Detta hanterar du också så att kunden får rätt access.

Tidsbokning av upptagning eller sjösättning för våra kunder med vinteravtal ingår också i dina arbetsuppgifter.

Du arbetar mestadels i våra olika verksamhetssystem men vi använder även de vanligaste Officeprogrammen.

KVALIFIKATIONER
Vi vill att du har gymnasiekompetens och några års erfarenhet av kundservice både muntligt och skriftligt. Har du erfarenhet av avtalshantering och fakturering är det ett plus, liksom om du har arbetat med ekonomisystemet Agresso.
Självklart är du van att arbeta i digitala plattformar och behärskar de vanliga Officeprogrammen .

Har du egen båt eller intresse av båtliv är även det det ett plus.

Som person är du positiv, noggrann och flexibel och för dig är det en självklarhet att alltid sätta kunden i fokus.

Då du arbetar i en liten grupp är din goda samarbetsförmåga en självklarhet, men du har även förmåga att arbeta självständigt. Svenska och engelska behärskar du i tal och skrift.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
För att du ska trivas och må bra erbjuder vi friskvårdsförmåner och medarbetarstöd.
Vill du veta mer om oss hittar du oss på www.grefab.se
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Vårt arbete med urval och intervjuer kan komma att påbörjas innan sista ansökningsdag så skicka in din ansökan redan idag.

I vårt arbete utgår vi från Göteborgs Stads förhållningssätt:

- Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för
- Vi bryr oss
- Vi arbetar tillsammans
- Vi tänker nytt

Vi undanber oss vänligt med bestämt direktkontakt med bemanning och rekryterings företag samt försäljare av ytterligare jobbannonser

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs Stad , Grefab
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 december 2022
  • Ansök senast: 31 december 2022

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024