Grefab söker medarbetare till Kundservice

Grefab söker medarbetare till Kundservice

Arbetsbeskrivning

Göteborgsregionens Fritidshamnar AB – Grefab – med kommunerna Göteborg, Mölndal, Partille och Ale som delägare har utvecklats till den största i sitt slag i Europa.
Bolaget anlägger, driver och utvecklar fritidsbåtshamnar och administrerar idag tolv anläggningar med över 7 000 båtplatser.
Organisationen består av 25 medarbetare som till största delen arbetar ute i hamnarna med drift och tillsyn. Grefabs huvudkontor ligger i centrala Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
En av våra medarbetare går nu vidare till en annan tjänst i företaget och vi söker nu dig som brinner för kundservice.

Du blir en del av ett glatt och engagerat team på fem personer och den främsta arbetsuppgiften är att hyra ut båtplatser, vinterplatser, hytter och jolleplatser.
Kontakten med våra kunder sker främst via mejl och telefon där du vägleder kunden i olika frågor som tex byte av båtplats och svarar på frågor om placeringar i kön.

I vårt verksamhetssystem administrerar du köansökningar, erbjuder lediga båtplatser, skriver avtal och fakturerar. Vi har även ett båtmärkningssystem där du kodar dekaler och skickar till våra kunder.
Några hamnar har ett digitalt inpasseringssystem och i vissa hamnar behövs en nyckel eller nyckelbricka till området. Detta hanterar du också så att kunden får rätt access.

Tidsbokning av upptagning eller sjösättning för våra kunder med vinteravtal ingår också i dina arbetsuppgifter.

Du arbetar mestadels i våra olika verksamhetssystem men vi använder även de vanligaste Officeprogrammen.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och har du erfarenhet av båtliv är det ett plus.


KVALIFIKATIONER
Vi vill att du har gymnasiekompetens och några års erfarenhet av kundservice. Har du erfarenhet av avtalshantering och fakturering är det ett plus, liksom om du har arbetat med ekonomisystemet Agresso.
Självklart är du van att arbeta i digitala plattformar och behärskar de vanliga Officeprogrammen . Arbetet förutsätter att du har god kommunikativ förmåga och behärskar svenska i tal och skrift.

Som person är du positiv, noggrann och flexibel. Du ser det som en självklarhet att sätta kunden i fokus och gillar att det stundtals är högt tempo. Du är en naturlig lagspelare som vet vikten av gott samarbete i ett litet team.

Varmt välkommen med din ansökan!


ÖVRIGT
För att du ska trivas hos oss erbjuder vi friskvårdsförmån och medarbetarstöd.
Vill du veta mer hittar du oss på www.grefab.se
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Vårt arbete med urval och intervjuer kan komma att påbörjas innan sista ansökningsdag så skicka in din ansökan redan idag.

I vårt arbete utgår vi från Göteborgs Stafs förhållningssätt:

- Vi vet vem vi är till för
- Vi bryr oss
- Vi arbetar tillsammans
- Vi tänker nytt

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemanning och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs Stad , Grefab
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 maj 2023
  • Ansök senast: 19 maj 2023

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024