Grolls söker utesäljare i Umeå

Grolls söker utesäljare i Umeå

Arbetsbeskrivning

Vi fortsätter satsa i Umeå och söker nu en riktigt vass utesäljare som vill ta vara på möjligheten att leverera konceptvarumärket Grolls i distriktet. Förutom intressanta arbetsuppgifter erbjuds du ett förmånligt tjänstebilsavtal, 30 dagars semester samt möjligheten att ingå i vårt fantastiska team med säljare. I vårt arbete vägleds vi av tre gemensamma värderingar: Engagemang, Samarbete och Kompetens. Välkommen till oss!

Om företaget
Alligo är mest kända på marknaden genom våra starka konceptvarumärken Swedol, TOOLS och Grolls. Sammantaget omsatte Alligo 8,1 miljarder kronor 2020 och har cirka 2300 anställda. Tillsammans riktar vi oss i första hand till företagskunder inom industri & verkstad, bygg & anläggning, offentlig verksamhet, åkeri & transport och/eller jord- & skogsbruk. Vi vet att de efterfrågar högsta kvalitet på produkter, tjänster och rådgivning. För att möta det har vi en kompetent säljkår, nära samarbete med marknadsledande leverantörer och ständig utveckling av egna varumärken och sortiment. Hos oss kan man handla verktyg, förnödenheter, arbetskläder samt skydd och man kan göra det i butik, på nätet eller direkt från någon av våra inne- eller utesäljare. Vi har webbhandel och cirka 200 butiker i Sverige, Norge, Finland och Estland.

Dina arbetsuppgifter
Du kommer ha ett nära samarbete med dina TOOLS- och Swedolkollegor, tillsammans ser ni till att era kunder får den bästa servicen. I dina arbetsuppgifter ingår försäljning av Grolls produkt- och tjänsteutbud, bland annat våra egna varumärken Björnkläder och Gesto, där du får ett direkt affärsansvar för ett antal både små och större kundkonton inom distriktet. Vidare kommer du att ha en fri roll där strategisk planering och proaktivt säljarbete på fält är nyckeln för att uppnå ett bra resultat. Det finns en redan stark och etablerad kundbas att utgå ifrån, men uppsökande nykundsbearbetning är en viktig del i arbetet.

Ditt arbete resulterar i att du lyckats:
-Identifiera nya affärsmöjligheter
-Etablerat relationer med kontaktpersoner hos kunden
-Definierat behov och presenterat lösningar
-Offererat, förhandlat och tecknat avtal
-Stödja kunden vid införande/utveckling av sortiment genom information och kompetensöverföring

I rollen ingår administration i CRM-system, återkoppling av kundernas åsikter och övrig relevant information till företaget via närmaste chef. Du kommer även att arbeta med, för rollen, vanligt förekommande arbetsuppgifter.

Din bakgrund/Dina egenskaper
Vi ser gärna att du har fullföljt dina gymnasiestudier eller motsvarande. Har du kompletterat din utbildning med en sälj/marknadsutbildning är det meriterande. Vi tror att du har cirka 5 års relevant yrkeserfarenhet och tidigare arbetat med B2B-försäljning där du haft säljbudget- och kundansvar. Erfarenhet av att jobba i bolag som säljer produkter och/eller konceptlösningar till kunder inom våra valda målgrupper är meriterande. Vidare har du erfarenhet av uppsökande försäljning och relevant produktkunskap.

Du brinner för att initiera, driva och följa upp utveckling av säljprocesser och dialog tillsammans med kund. Du följer systematiskt marknadens utveckling för att identifiera möjligheter och skapa affärer. Vidare eftersträvar du en hög servicenivå och kundnöjdhet där du har en utmärkt förmåga att komma till avslut. Du är en lagspelare som gläds åt teamets framgång och stödjer andras arbete och idéer för att uppnå gemensamma mål. För att lyckas i rollen bör du vara en god lyssnare som lätt förstår kundernas behov. Vidare motiveras du av att ständigt förbättra och effektivisera arbetssätt och försäljning i avsikt att driva god lönsamhet. I övrigt så är du initiativrik, kommunikativ och utstrålar en god affärsmässighet. B-körkort och god kunskap i Officepaketen samt en förmåga att uttrycka sig väl på svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.

Information och kontakt
Omfattning: Tillsvidare, där vi tillämpar 6 månaders provanställning
Placeringsort: Umeå
Distrikt: Umeå
Tillträde: omgående enligt överenskommelse

Eftersom vi arbetar för en jämn könsfördelning ser vi gärna kvinnliga sökande till den här tjänsten.
I denna rekrytering samarbetar TOOLS - Swedol - Grolls med Wikan personal. Om du har frågor gällande tjänsten är du välkommen att höra av dig till rekryteringskonsult Irma Öhlund, 0910 - 770983, alt irma@wikan.se. Urvalsarbetet påbörjas när ansökningstiden har löpt ut.

TOOLS - Swedol - Grolls har gjort valet av samarbetspartner kring rekryteringstjänster och avböjer samtal från säljare.

Om Wikan Personal
Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 450 Msek och har omkring 1000 anställda. Läs mer på www.wikan.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wikan Personal Botnia AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 september 2022
  • Ansök senast: 18 oktober 2022

Liknande jobb


21 december 2024

21 december 2024

21 december 2024