Group AP/AR Manager

Group AP/AR Manager

Arbetsbeskrivning

Group AP/AR Manager

Trivs du att arbeta i en internationell miljö där du får möjlighet att påverka, såväl din organisation, dina medarbetare samt dig själv? Har du tidigare erfarenhet från ledande position inom reskontra? Då kanske denna tjänst är rätt för dig!

Om tjänsten 
Vi söker nu en engagerad och driven reskontrachef till vår kund i Linköping. I rollen har du personalansvar för 10–12 medarbetare som du vägleder och handleder mot gemensamma mål. Rollen innebär att på övergripande nivå säkerställa att ett kvalitativt och effektivt arbete utförs inom leverantörsreskontra, kundreskontra och kreditkontroll för de nordiska länderna samt Tyskland. Tillsammans med en processutvecklare i ditt team arbetar du även kontinuerligt med förbättring- och effektivisering inom AP/AR-processerna med fokus på automation och digitalisering. Du rapporterar till Head of Finance Operations och ingår i ledningsgruppen för gruppchefer.
 
Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden kommer främst att omfatta; Leda, coacha och utveckla dina medarbetare och ditt team.
Säkra bemanning och kompetensutveckling genom prestationsuppföljning och relevant utbildning för att skapa en arbetsplats som attraherar och behåller medarbetare.
Sträva efter att bibehålla och utveckla en effektiv AP/AR-avdelning med en fantastisk kultur.
Säkerställa att kunder och leverantörer faktureras/betalas korrekt och i tid.
Bidra till den månatliga och årliga bokslutsprocessen genom att ha AP/AR-reskontran uppdaterade.
Säkerställa relevanta KPI:er och målstyrning.
Arbeta kontinuerligt med utvecklingen av den interna kontrollen för att säkerställa hög kvalitet i AP- och AR-processerna.
Se till att det finns uppdaterade och lättanvända instruktioner och att mallar är tillgängliga för alla medarbetare inom AP/AR-processerna.
Vem är du?  
Vi söker dig som är en erfaren ekonom inom leverantörs- och/eller – kundreskontra och har arbetat minst 3 år i ledande position och gärna med erfarenhet från Shared Service Center. Om du dessutom arbetat i en komplex, internationell organisation med transaktionsrika flöden är det en stor fördel, så även om du drivit förändrings- och utvecklingsarbete. Du är bosatt i Östergötland och behärskar såväl engelska som svenska väl i tal och skrift.

Som person är du en positiv ledare som med din entusiasm kan motivera och få med dig medarbetare vid förändringar och effektiviseringar. Du motiveras av att se såväl organisationer som individer utvecklas. Du är van vid många kontaktytor och trivs i en föränderlig miljö.

Vad erbjuds du?
Vår kund är ett dynamiskt bolag med stark företagskultur som just nu är i en spännande förändringsresa. I denna roll får du vara med och påverka, såväl organisation, som medarbetare och dig själv.

Ansökan 
Låter detta som något för dig? Skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt då vi löpande går igenom ansökningarna.

Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Madelene Lindskog Örn, 070-445 04 95 eller madelene.lindskogorn@sharenode.se   
 
Denna rekrytering hanteras av ShareNode vilket är ett modernt konsultföretag med fokus på affärsstödsfunktioner som erbjuder våra kunder tjänster inom fyra områden; nätverk, konsulttjänster, interim och rekrytering. Vårt primära fokus är ekonomi, lön och HR. 
 
Känner du några som skulle passa ännu bättre? Dela gärna annonsen med dem.
Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ShareNode AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 augusti 2023
  • Ansök senast: 28 september 2023

Liknande jobb


3 juli 2024

2 juli 2024