OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en Group Credit administrator till vår interna Finance-avdelning inom AW Group! Rollen är varierande och har en internationell prägel då du stöttar flera länder inom AW Groups organisation.
OM TJÄNSTEN
"I min roll som Group Credit administrator finns det dagligen gott om spännande och roliga utmaningar. Arbetsuppgifterna varierar och möjligheten för självständigt arbete och utveckling inom rollen samt teamets egna processer är mycket god. I ett mindre team är rollen som Group Credit administrator viktig för att nå de gemensamma målen. Med ett tätt samarbete inom teamet och övriga team på Finance stöttar vi flera länder inom AWs organisation. Det bästa med min roll är att få vara med och bidra till service i världsklass."
Så här beskriver Emilia varför hon trivs så bra i sin roll som Group Credit Administrator. Låter det som din nästa utmaning? Sök rollen redan idag!
Om tjänsten
AW Groups ekonomifunktion finns placerad i Linköping och består i dagsläget av ca 40 medarbetare på både hel- och deltid inom olika processer och funktioner. Du blir en del av en ekonomiavdelning med en stark sammanhållning och ambitiösa kollegor som ständigt utvecklas för att vara världens bästa ekonomiavdelning. Hos oss är karriärvägarna många, vare sig du vill utvecklas i din roll med nya arbetsuppgifter, bli ledare eller jobba med system- och processutveckling. Tjänsten är ett vikariat fram till årsskiftet 2023/2024.
AW Groups interna Group Credit team säkerställer att vi gör affärer med kunder med rätt ekonomiska förutsättningar genom att bl.a. göra kreditbedömningar, säkerställa betalning av kundfakturor, proaktivt arbeta för att förhindra kundförluster och supporta organisationen i frågor kopplat till dessa områden. I rollen som Group Credit Administrator arbetar du i ett team om totalt fyra personer, varav en arbetar deltid och övriga heltid, som alla jobbar tillsammans mot att nå teamets gemensamma mål. Samtidigt så samarbetar du mycket med övriga team inom vår Finance-funktion. Ditt dagliga arbete präglas av mycket samarbete där alla hjälps åt för att driva kundärenden framåt. Teamet hanterar ärenden inom AW Group för marknaderna Sverige, Finland, Norge, Danmark och Tyskland.
Dina förmåner
På Finance har vi en stark sammanhållning och förutom fantastiska kollegor ges möjligheten att arbeta i en organisation som strävar efter att vara ”Best place to work”. Vi erbjuder även förmåner som generös friskvårdstid, generöst friskvårdsbidrag, (delvis) flexibel arbetstid, hybrid arbetsplats där man kan välja att varva arbete från kontoret med annan plats, sommartid med mera.
ARBETSUPPGIFTER
Som Group Credit Administrator är dina främsta arbetsuppgifter att:
* Hantera kundärenden, främst via mail men även via telefon
* Göra kreditupplysningar samt kreditbedömningar av befintliga och potentiella kunder i syfte att minimera de ekonomiska riskerna för bolag inom AW Group
* Boka inbetalningar
* Administrera påminnelse- och räntefakturor
* Följa upp förfallna kundfordringar
* Hantera inkassoärenden
* Supportera övriga organisationen i frågor relaterade till detta område
VI SÖKER DIG SOM
- Har en avklarad utbildning på minst gymnasienivå
- Har tidigare arbetslivserfarenhet av service eller kundkontakt
- Talar och skriver obehindrad svenska och god engelska eftersom kontakt med kunder och kollegor främst via mail men även via telefon är en stor del av rollen
Det är meriterande om du:
* Har en utbildning med inriktning mot ekonomi och/eller erfarenhet av arbete inom ekonomiområdet
* Har tidigare erfarenhet av administrativt arbete
* Har erfarenhet av att arbeta med Excel
För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du är serviceinriktad, tillmötesgående med en inställning att alltid göra det lilla extra för kunden. Eftersom du i rollen kommer att behöva fatta beslut och situationerna hela tiden varierar så är du också orädd och har förmågan att agera även i nya eller ovana situationer. Vidare tar du stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter och är självgående i att lösa situationer utifrån organisationens bästa. Du har en god samarbetsförmåga, är lyhörd och jobbar aktivt för att bidra till gruppens resultat. Eftersom din vardag kommer att vara ständigt varierande och förutsättningar kan ändras så är det också viktigt att du är flexibel i ditt arbetssätt.
#
#
Övrig information
* Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
* Omfattning: Vikariat, heltid fram till årsskiftet 2023/2024
* Placering: Vårt helt nybyggda kontor i LINK Business Center, centralt i Linköping med Stångån som granne. Vår flexibilitetspolicy gör det enkelt att kombinera hem- och kontorsarbete.
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök via annan site nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Observera att denna ansökan sker via en extern site vilket gör att den inte kommer att synas under ”mina sidor” på din profil.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på lin05@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
INFORMATION OM FÖRETAGET
AW Group består av flera olika verksamheter med ett gemensamt mål, att hjälpa människor och företag att växa. Den största delen av verksamheten är fortfarande uthyrning av personal samt rekrytering inom Academic Work-koncernen. Inom AW Group arbetar idag cirka 1000 internt anställda i sex länder, med en omsättning på 3,5MSEK. Vi är stolta över vad vi har uppnått hittills men är fortfarande bara i början på vår resa. Vill du veta mer om hur det är att arbeta på AW Group? Läs mer här.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231