OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du utvecklas i en roll med varierande arbetsuppgifter inom ekonomi, administration och support? Här får du möjligheten att lära dig mer och utvecklas inom företagsekonomi i en roll som också innehåller mycket service och kontakt med kollegor. Som Group Finance Assistant på vår egen ekonomiavdelning blir du en del av ett team som präglas av nära samarbete och en avdelning med ambitiösa kollegor i en energifylld kultur.
OM TJÄNSTEN
Vi söker en deltidare till vårt Group Credit-team som säkerställer att vi gör affärer med kunder med rätt ekonomiska förutsättningar. Detta kontrolleras bl.a. genom kreditbedömningar, säkerställa betalning av kundfakturor, proaktivt arbeta för att förhindra kundförluster samt supporta organisationen i dessa frågor. I teamet har du tre kollegor som du jobbar tätt tillsammans med för att nå teamets resultat. Ditt dagliga arbete präglas av mycket samarbete där alla hjälps åt för att driva kundärenden framåt. Teamet hanterar ärenden inom AW Group för följande marknader Sverige, Finland, Norge, Danmark samt Tyskland.
AW Groups ekonomifunktion finns placerad i Linköping och består i dagsläget av ca 40 medarbetare på både hel- och deltid inom olika processer och funktioner. Du blir en del av en ekonomiavdelning med en stark sammanhållning och ambitiösa kollegor som ständigt utvecklas för att vara världens bästa ekonomiavdelning.
För dig som vill utvecklas inom ekonomi finns här möjlighet till ett långsiktigt extrajobb. Du kommer att arbeta extra 1 dag i veckan beroende på behov, samt heltid enligt överenskommelse under jul- och sommarlov. Vi söker därför dig som är flexibel och har möjlighet att arbeta vardagar i kombination med dina studier!
#
Du erbjuds
* En inspirerande arbetsplats som präglas av högt driv och samarbete för att nå bästa möjliga resultat
* Ett meriterande extrajobb vid sidan av dina studier
* Möjlighet att utvecklas i din roll och inom företaget
ARBETSUPPGIFTER
- Hantera kundärenden, främst via mail men även via telefon
- Göra kreditupplysningar samt kreditbedömningar
- Boka inbetalningar
- Administrera påminnelse- och räntefakturor
- Följa upp förfallna kundfordringar
- Hantera inkassoärenden
VI SÖKER DIG SOM
- Är aktivt studerande inom ekonomi, alternativt annan relevant utbildning
- Tar examen tidigast sommaren 2024
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska både tal och skrift, eftersom kontakt med kunder och kollegor främst via mail men även via telefon är en stor del av rollen
Det är meriterande om du:
* Har gymnasieutbildning inom ekonomi
* Har erfarenhet av eller kunskap inom företagsekonomi
* Har arbetslivserfarenhet inom service, kundkontakt eller administration
Som person ser vi att du tar eget ansvar för dina arbetsuppgifter och är lyhörd samt jobbar aktivt för att bidra till gruppens bästa. Utöver detta ser vi även att du är:
* Serviceinriktad
* Orädd
* Flexibel
* Självgående
* Samarbetsvillig
Övrig information
* Start: Omgående/snarast enligt överenskommelse
* Omfattning: Extra 1 dag/veckan, samt heltid efter behov under jul- och sommarlov
* Placering: Vårt helt nybyggda kontor LINK Business Center, centralt i Linköping med Stångån som granne
I den här rekryteringsprocessen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Processen kommer därmed att inkludera ett logiskt problemlösningstest och ett personlighetstest.
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231