OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du trygg i din redovisningskompetens, har erfarenhet av koncernredovisning och trivs med ett samordnande ansvar och stora kontaktytor?
Vill du arbeta verksamhetsnära och tillhöra en välmående och välrenommerad koncern med en kultur som bygger på arbetsglädje, yrkesstolthet, engagemang och delaktighet?
PrimoTech erbjuder en trivsam arbetsplats full av möjligheter och en roll där du blir en nyckelperson i arbetet med att samordna, utveckla och effektivisera koncerngemensamma ekonomiprocesser.
Varmt välkommen med din ansökan!
Om tjänsten
Som Group Financial controller kommer du ha ett arbetsledande ansvar för tre redovisningskollegor på vårt interna Shared Service Center samt en samordnande roll för de bolag i koncernen som har egna redovisningsansvariga eller ekonomichefer.
Dina arbetsuppgifter består bland annat av att säkra kvalitet i bokslut på bolag- och koncernnivå, utföra systembaserade analyser samt operativt arbete med koncernens månadsrapportering. Du ansvarar för likviditetsplanering, värdering- och skattefrågor samt upprättande av koncernens årsredovisning.
Då PrimoTech Group är en förvärvsintensiv koncern så kommer du även vara aktiv vid förvärv av bolag genom besök, analyser och finansiell due diligence. Efter förvärv ansvarar du för implementeringen av det nya bolaget i koncernstrukturen enligt K3 och IFRS. Att medverka vid implementation av nya system samt driva förändrings- och utvecklingsprojekt gällande rutiner och processer ingår också.
Arbete med att strukturera upp hållbarhetsrapporteringen som kommer implementeras från maj 2025 har delvis påbörjats men ligger även på denna roll.
Vem är du?
Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom ekonomi och relevant erfarenhet av liknande arbetsuppgifter från ett större bolag, koncern eller revision/redovisningsbyrå.
Pedagogisk fallenhet och god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift är av stor vikt då du svarar på många frågor från verksamheten. Ditt arbetssätt är strukturerat och effektivt och du har god förmåga att prioritera. Du tycker om att jobba såväl självständigt som i team och du trivs i en snabbrörlig miljö. Självklart har du goda kunskaper i Excel samt en generellt hög systemvana. I den här rollen är det viktigt att du kan kommunicera på såväl svenska som engelska.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% och möjlighet till hybridarbete finns. Då tjänsten innefattar vissa resdagar krävs det att du har körkort.
Vad kan PrimoTech erbjuda dig?
PrimoTech erbjuder en arbetsplats med flera olika kompetenser samlade på kontoret i vackra Trosa.
Stämningen kollegor emellan är mycket god och kännetecknas av tilltro, hjälpsamhet, respekt och hög ambitionsnivå. Vi strävar alltid efter att förbättra vår kollektiva förmåga för att vi vet att tillsammans blir vi bättre.
PrimoTech Group bildades av ProfuraGruppen genom en sammanslagning av ett antal teknikhandelsbolag. Gruppen består idag av 31 bolag och omsätter ca 700 MSEK med ett rörelseresultat på 85 MSEK. Gruppen fokuserar på välskötta och entreprenörsdrivna teknikhandelsbolag i Norden. Genom organisk tillväxt, kreativitet och företagsförvärv har vi nu lagt grunden för en långsiktig och expansiv företagsgrupp där gruppbolagen drivs av delägare eller tidigare ägare som kan sina branscher.
Sök tjänsten idag!
I den här rekryteringen samarbetar vi med Jefferson Wells. För frågor om rollen eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Jeanette van der Hagen på 070-377 14 13 eller jeanette.vanderhagen@jeffersonwells.se
Då vi intervjuar fortlöpande är det viktigt att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 21e oktober 2024.
Varmt välkommen med din ansökan!