OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du goda ledaregenskaper och lockas av att arbeta med effektivisering av processer? Då ska du ta chansen att söka rollen som Group manager - accounts payable på Coor!
Coor är ett ett börsnoterat företag inom facility management med 11 000 medarbetare och har verksamhet i de nordiska länderna samt via kunder även i andra europeiska länder.
I rollen som Group Manager - accounts payable leder du och har personalansvar för AP-teamet på åtta personer och har produktägaransvar för accounts payable.
Du leder och fördelar arbetet och har det operativa ansvaret för leveransen inom AP mot olika kontaktytor och mottagare inom koncernen. Du kommer få möjligheten att arbeta med utveckling av både processer och teamet. Rollen innefattar bland annat fokus på automatisering av processer i Coors EFH Palette.
Du tillhör avdelningen Group business support på Coor som innefattar teamen AP, AR och pay med totalt 20 medarbetare och sitter även med i ledningsgruppen för avdelningen. I din roll rapporterar du till Head of AP & AR och kommer arbeta på Coors trevliga huvudkontor i Kista.
Ansvarsområden:
- Personalansvar och arbetsledaransvar för teamet inom leverantörsreskontra.
- Produktansvar för leverantörsreskontra.
- Ansvara för dialogen med interna kontaktytor och mottagare av leverantörsreskontrateamets arbete.
- Ansvara för utveckling av processer och automatisering inom leverantörsreskontra.
- Ansvara för nyrekryteringar och personalutveckling.
- Delta i den gemensamma utvecklingen av Group business support.
Rätt kandidat för rollen
Rätt kandidat för rollen har goda ledaregenskaper och drivs av att utveckla och arbetsleda ett team. Har du tidigare erfarenhet av formellt ledarskap är det meriterande men inte ett krav. Du trivs med att ta det övergripande ansvaret och har ett naturligt fokus på helikopterperspektiv inom ditt ansvarsområde. Du lockas av att arbeta med att utveckla processer och välkomnar ett modernt arbetssätt.
I grunden har du en bra förståelse för leverantörsreskontrans processer i sin helhet och stora komplexa ekonomiflöden, gärna i en transaktionsintensiv verksamhet. Om du har erfarenhet från en större redovisningsbyrå eller ett shared service center är det ett stort plus. Vi tror att du har tidigare erfarenhet från relativt automatiserade flöden där ett elektroniskt fakturahanteringssystem använts. Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift och behärskar du även danska eller norska är det starkt meriterande.
Personliga egenskaper
Som person är du en trygg i dig själv och drivs av ledarskap och att utveckla arbetsmetoder och ditt team. Du är ansvarstagande, strukturerad och trivs i en större organisation med många olika kontaktytor. Vidare har du god kommunikativ förmåga, är en teamplayer, och har ett prestigelöst förhållningssätt. Du värdesätter kvalitet och är bra på att driva olika frågor och projekt i mål.
Du är noggrann och har förmågan att effektivt planera, prioritera och koordinera. Rätt person har en positiv inställning till utmaningar och håller hög servicenivå. För att passa på Coor och i rollen har du erfarenhet av att arbeta i en föränderlig miljö med högt tempo.
Ansökan
Start för tjänsten är så snart som möjligt med hänsyn till uppsägningstid. Rollens omfattning är 100%.
Låter det som en spännande roll för dig? Skicka gärna in din ansökan redan idag då vi presenterar kandidater löpande.
Har du frågor om tjänsten? Kontakta Douglas Carbell, ansvarig rekryterare på Newr. Douglas.carbell@newr.se eller 072-980 99 52.
Om Coor
Coor är en av Nordens ledande facility management-leverantörer, och erbjuder alla de tjänster som krävs för att ett företag eller offentlig verksamhet ska fungera bra och effektivt.
Coor erbjuder tjänster utifrån kundernas behov av enstaka tjänster, kombinerade tjänster eller integrerade tjänster (IFM). Coor har marknadens bredaste erbjudande, och kan leverera allt från lösningar inom administration, logistik, drift av personalmatsalar, kaffe, konferenslösningar och lokalvård till fastighetsdrift, tekniska säkerhetslösningar, energioptimering och lokaloptimering. Totalt handlar det om ett hundratal tjänster.
Om Newr
Newr är specialiserade på rekrytering och interimslösningar inom ekonomi och finans. Vi bistår företag med kandidater och konsulter på chefs-, specialist och linjerollsnivå. Newr står för det vi anser att vår bransch handlar om - new relations. Mellan oss, våra kunder, kandidater och konsulter. Vår ambition är att vara ett attraktivt val för dig som söker en ny utmaning inom ekonomi eller behöver stärka din ekonomifunktion på kort eller lång sikt.