Group Manager Applications till ICA gruppen

Arbetsbeskrivning

Gillar du att coacha och få dina medarbetare att växa? Är du en relationsskapande och prestigelös person? Trivs du med många kontakter internt såväl som externt mot leverantörer? Nu förstärker ICA-gruppen vårt Projects & Applications team med en Group Manager. Kanske är det just dig vi söker!


Om ICA Gruppen

ICA Gruppen är ett är Nordens ledande detaljhandelsföretag med verksamhet inom mat och måltider, bank, apotek, specialvaror och fastigheter. ICAs värderingar grundar sig på enkelhet, engagemang och entreprenörskap. Balansen mellan individens drivkraft och kraften i det gemensamma är en del av vår framgång. Har du vilja och egna idéer finns en mängd möjligheter att lyckas hos oss.


Din vardag

Som Group Manager Applications leder du en grupp inom IT Services Projects & Applications. Ditt team ansvarar för förvaltningen och nyutvecklingen av applikationer till våra interna kunder inom ICA-koncernen. Alla applikationer är köpta standardapplikationer eller SaaS med ICA anpassningar och konfigureringar.

Teamet består av Förvaltningsledare, Business Analysts, konsulter och externa leverantörer varav majoriteten sitter på huvudkontoret i Solna. Du leder ditt team till goda resultat genom att coacha och stötta dina medarbetare och ser till att dina medarbetare har de förutsättningar som krävs för att kunna arbeta effektivt och möta de krav som verksamheten har.

Du koordinerar resursbeläggningen för dina medarbetare till de pågående projekten. Vidare ansvarar du för leverantörsstyrning gällande avtal, budgetuppföljning mm och du säkerställer att det finns ett gott samarbete med leverantörer, verksamheten och övriga IT. Du förväntas även vara med och ta fram nya processer för att förbättra arbetssättet t ex i form av att arbeta mer agilt, kostnadseffektivisera, mm.

Som Group Manager Applications deltar du i styrgrupper för olika förvaltnings- och utvecklingsprojekt samt ingår i ledningsgruppen för Projects & Applications.


Vem är du?

Som ledare är du närvarande, coachande och inspirerande för dina medarbetare. Du är prestigelös och bra på att skapa relationer. Du är strukturerad men kan även fungera om det inte finns struktur fullt ut. Vidare är du en god kommunikatör med förmåga att kunna anpassa din kommunikation efter situation och person.

Formella krav inkluderar:

* Minst 5 års relevant arbetslivserfarenhet inom IT som t ex projektledare, förvaltningsledare, verksamhetsutvecklare eller liknande

* Minst 3 års erfarenhet som ledare

* Erfarenhet av projektledning

* Erfarenhet av förvaltning

* Meriterande med erfarenhet av utveckling/förvaltning kring applikationer som ServiceNow, Hyperion samt inom Business Intelligence och BigData

* Meriterande med erfarenhet inom finans och/eller Retail

* Gärna akademisk examen eller annan relevant arbetslivserfarenhet

* Flytande svenska och engelska i tal och skrift

ICA ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar därför efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför.

VILL DU VETA MER?

I den här rekryteringen samarbetar ICA med Wise IT. Vill du veta mer, kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Lovisa Lundin, 073-961 30 48 eller Rahel Tekie Abraham 076-000 1813. Urval sker löpande så vänta inte med att ansöka. Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Mathias Linarfve

Malin Reisner

Malin Reisner

johanna nybom

Rebecca Levy

Jon Persson

Linda Mukka

Olivia Rehn

Catarina Andersson

Mathias G

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise IT Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 15 maj 2017

Besöksadress

Sveavägen 13, 1 tr, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 13, 1 tr
Stockholm, 11157

Liknande jobb


IT Manager to Samsung

IT Manager to Samsung

26 november 2024

25 november 2024

25 november 2024

19 november 2024