Group Manager R&D till IMI

Group Manager R&D till IMI

Arbetsbeskrivning

Vill du hjälpa våra kunder att bli världsledande inom hållbar logistik?

IMI är mitt i en innovativ tillväxtresa och har en spännande tid framför sig. Som del av denna resa stärker vi upp teamet med en Group Manager, en viktig pusselbit för utvecklingen av IMI:s växande R&D-team i ett värderingstyrt bolag. Vill du hänga med på denna expansiva resa och utvecklas i en kreativ miljö där kunden alltid står i fokus?


Om företaget
IMI är ett svenskt företag med internationella och marknadsledande kunder. Med ett engagerat team och tillförlitliga system för komplex varudistribution är IMI en snabbväxande mjukvaruleverantör inom hållbar logistik, order- och lagerhantering. IMI:s helhetslösningar och expertkunskap inom logistikområdet är centrala för att automatisera och effektivisera distribution av snabbrörliga varor för internationella och marknadsledande företag. IMI:s kunder inkluderar några av de största grossisterna, dagligvaruhandlarna, apotekskedjorna och 3PL-företagen i Norden, Europa och Nordamerika.

Framtiden för IMI är ljus med en växande marknad och ökat fokus på effektiv och hållbar logistik. Antalet anställda på IMI uppgår till drygt 115 och under 2021 har antalet anställda vuxit med 30%. Detta med en sedan länge jämn fördelning mellan män och kvinnor, både bland personal och i ledningen.

Varje år delar organisationen Great Place To Work ut kvalitetsutmärkelsen ”Sveriges Bästa Arbetsplatser”. Rankingen görs dels genom medarbetarundersökningar, dels genom att titta på hur företag motiverar, inspirerar och tar hand om sina anställda. IMI är i år certifierade av Great Place To Work och vår ambition är att år 2025 vara i topp på listan över Sveriges bästa arbetsplatser.


Dina arbetsuppgifter
Som Group Manager R&D har du personalansvar för och leder det team som utvecklar och underhåller orderhanteringssystemet IMI AOM ™. Systemet stöder hela livscykeln för alla ordertyper i kundernas distributionsverksamhet, med fullständig kontroll från orderregistrering, leveransspårning till betalning och eftermarknadssupport.

Teamet består idag av 9 motiverade och drivna medarbetare och är under snabb tillväxt. I rollen coachar och utvecklar du både gruppen och individerna i enlighet med IMI:s kultur och värderingar. Hos IMI arbetar vi tillsammans, är kreativa, flexibla, engagerade och pålitliga.

I rollen ingår även ett viktigt ansvar för att utveckla vår produktutvecklingsprocess för att säkerställa att vi på ett kvalitativt sätt når målen för produktvision och roadmap. Detta innebär att du bland annat arbetar med kontinuerliga förbättringar i linje med best practice för industrin.

Då vi arbetar tillsammans har du flera kontaktytor internt där du samarbetar med bl.a. Product Owner, Architects, CPO och konsulter. Du rapporterar till vår CTO, Andreas.

Inom ramen för ditt personalansvar ingår:

• Medarbetarsamtal
• Lönerevision
• Hantera rekrytering av nya medarbetare
• Delegera
• Coacha team och teammedlemmar


Din profil
Vi söker dig som motiveras av att utveckla medarbetare både individuellt och i grupp. Din bakgrund och erfarenhet är inte lika viktigt som ditt driv och din vilja att vara med på en resa där du tar en redan välfungerande grupp till nya nivåer. Utöver ett tryggt ledarskap ser vi att du gillar att arbeta med processutveckling och ständiga förbättringar för att underlätta för medarbetare och öka möjligheten samt utrymmet för kreativitet och innovation.

Som person tror vi att du är lösningsorienterad, kommunikativ och målinriktad.

För att förstå dina medarbetares vardag och bolagets mål ser vi att du gärna har en förståelse för hur mjukvaruutvecklingsbolag fungerar. Det är ett plus om du själv har teknisk kompetens men det viktigaste är din förmåga och dina förutsättningar att sätta dig in i verksamhetens och individernas möjligheter och utmaningar.


Ansökningsförfarande
I denna rekryteringsprocess samarbetar IMI med Skill. Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansöknings-datum, därför uppmuntrar vi dig att söka tjänsten redan idag. Logga in eller registrera ditt CV på www.skill.se

Vid frågor kontakta gärna ansvariga rekryteringskonsulter, Pehr Gilén på 013-473 20 65, pehr.gilen@skill.se eller Therese Matsson på 013- 495 89 32 eller therese.matsson@skill.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 januari 2022
  • Ansök senast: 27 februari 2022

Liknande jobb


19 november 2024

Säkerhetschef

Säkerhetschef

18 november 2024

Digital utvecklingschef

15 november 2024

14 november 2024