OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
BHG är den största onlineaktören inom konsumenthandel i Norden. Vi har utöver våra nordiska verksamheter också en betydande närvaro i övriga Europa, liksom på utvalda marknader utanför Europa. Vår starka position på våra marknader innebär att vi är den största onlineaktören i Europa inom Home Improvement, som innefattar både Do-It-Yourself och Heminredning. Genom vårt ekosystem av onlinedestinationer, som kompletteras och understöds av fysiska showrooms och ett omfattande service- och tjänsteutbud, såsom last-mile leveranser och installationer, erbjuder vi marknadens ledande utbud av välkända externa och egna varumärken. Totalt uppgår antalet unika produkter i gruppen till närmare en miljon, vilket tillsammans med vårt övriga utbud, utgör ett komplett erbjudande inom DIY, fritidsprodukter, möbler och heminredning.
I Gruppen ingår över 100 onlinedestinationer, innefattande till exempel: www.bygghemma.se, www.trademax.se, www.chilli.se, www.furniturebox.se och www.nordicnest.se - och över 70 showrooms. Vårt huvudkontor ligger i Malmö och vi har verksamheter i de flesta europeiska länder. BHG är noterat på Nasdaq Stockholm, med tickern BHG.
BHG:s e-handelsverksamheter har över 2 000 anställda som varje dag arbetar för att skapa en optimal köpupplevelse genom kombinationen av ett oöverträffat produktutbud och smart teknologi, kombinerat med ledande produktexpertis och ett brett utbud av service- och tjänster.
Vill du vara med och utveckla ett stort, svenskt börsnoterat bolag i tillväxt? I denna roll får du ansvara för att kartlägga och driva ett internt effektiviseringsarbete hos BHG, ett av Skånes snabbast växande bolag. Rollen är placerad på BHGs huvudkontor beläget vid Centralstationen i Malmö. Du ingår i koncernekonomiteamet och rapporterar till Jesper som är CFO. Jesper är en erfaren, positiv och engagerad ledare som arbetar för att bygga en pålitlig, hållbar prestationskultur inom teamet så att teamet kan nå sina mål. Han ger dig ett starkt mandat och förtroende, och stöd när det behövs.
Huvudsakliga ansvarsområden:
• Effektivisera och standardisera processer och skapa en road map för en synkroniserad process inom områdena; Legal, Commercial, Supply Chain, Finance, HR och IT
• Ansvara för att leda och utveckla BHGs arbete med intern kontroll
• Göra riskbedömning för intern kontroll avseende efterlevnad av både interna policyer och externa riktlinjer
• Kvalitetssäkra ovan genom att driva de förändringar som krävs ute i organisationen
• Driva och utveckla BHGs transfer pricingmodell och dokumentation
Är det dig vi söker?
För att lyckas i rollen är du van att arbeta självständigt och har god erfarenhet av att implementera processförändringar, gärna i en entreprenöriell miljö. Du har en stark kommunikativ förmåga och är bra på att skapa goda relationer. Du är flexibel och har ett stort driv samt en god förmåga för hur du får med dig organisationen. Vi tror att du är Civilekonom och har ca 7 år arbetslivserfarenhet, kanske från revision. Du har goda systemkunskaper och behärskar svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Har vi väckt din nyfikenhet och vill du höra mer?
Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. I den här rekryteringen samarbetar BHG med Mpya Finance. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Amelie Rijpma på tel. 070-9966176 eller amelie.rijpma@mpya.se eller Kristina Bennet på tel. 070-3755075 eller kristina.bennet@mpya.se Ansökan sker via www.mpyafinance.se.
Varmt välkommen med din ansökan!