OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Group Treasury på Sandvik Materials Technology söker en Treasury Konsult. Uppdraget är sex månader med start omgående.
Om tjänsten
Du kommer ingå i ett team om fem personer, arbeta i bland annat gränslandet mellan Back- och Middle Office och rapportera till chefen för Group Treasury. Ett nära samarbete med övriga, relevanta delar av företaget förekommer och även dotterbolag i koncernen. Du kommer in i en spännande förändrings- och uppbyggnadsfas och i rollen är det viktigt att du trivs i högt tempo, är driven, analytisk och nyfiken.
Arbetsuppgifterna är till exempel
- Finansiella betalningar och avstämingar/matchning av transaktioner (trade settlements)
- Cash management
- Avstämning av bankkontobalanser
- Rapportering
- Stötta i olika projekt och administrativa ärenden
- Göra analyser, presentationer etc.
Utöver detta kommer du vara delaktig i förbättringsprojekt och att effektivisera arbetet inom treasury.
Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har en relevant utbildning inom ekonomi eller som ingenjör, nyexad eller som har arbetat något eller flera år i en liknande roll. Du får gärna vara intresserad av och duktig i olika system och framför allt van användare av excel och powerpoint. Har du erfarenhet av SAP, Treasury Systems, TRAX, CoProcess är det en merit. Rollen kräver att du kan kommunicera på både svenska och engelska i tal och skrift.
Som person får du gärna vara driven, snabblärd och våga ta initiativ. Du får saker gjorda samtidigt som du är kommunikativ, analytisk och tekniskt lagd. Du har lätt för att samarbeta och uppskattar teamarbete. Då rollen täcker många arbetsuppgifter krävs att du även är flexibel.
Placeringsort är Stockholm.
Ansökan
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.
I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88