Arbetsbeskrivning
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:
Lavendla är ett ledande bolag inom vår nisch med en stark entreprenörsanda och stort fokus på att hela tiden ligga i framkant vad gäller teknik och marknadsföring. Vår vision, att "Göra det svåra lättare," genomsyrar allt vi gör. Sedan starten 2014 har vårt fokus varit att ha det bästa digitala kunderbjudandet inom personliga rådgivningstjänster. Ett fokus som tagit oss från Sverige till Norden och numera även internationellt. Med över 200 frilansande begravningsrådgivare, jurister och terapeuter på vår plattform, sätter vi standarden i över 10 000+ kundmöten per år.
DINA ARBETSUPPGIFTER
Som Growth Manager hos Lavendla kommer du att ansvara för att analysera och driva initiativ för att öka vår kundbas och förbättra kundupplevelsen. Du kommer att vara en viktig del och ingå i marknadsförings- och produktteamet där du har fem utvecklare och produkt-proffs som kollegor.
Övergripande ansvar för att driva Lavendlas SEO- och SEM-agenda, från sökordsanalys till implementering och konverteringsspåning.
Självständigt genomföra analyser, identifiera förbättringsområden såväl onsite som offsite, och vidta åtgärder för att förbättra synligheten och få en bättre effektivitet i marknadsföringen
Följa upp kundbeteenden på våra plattformar och baserat på detta hitta vägar för att maximera organisk och betald trafik för att öka antalet kunder
Säkerställa att våra webbplatser och dess tekniska struktur är optimerad för att rankas högt i sökmotorer.
Hålla dig uppdaterad om de senaste trenderna inom SEO, SEM och webbanalys samt föreslå och implementera nya innovativa lösningar.
VEM ÄR DU?
Är du en kreativ problemlösare med en passion för att driva tillväxt genom innovativa digitala strategier? Då tror vi att du kommer trivas hos oss! Vi söker dig som är analytisk, självgående och älskar att identifiera möjligheter för förbättring och tillväxt.
Du söker ett meningsfullt arbete och vill vara med på vår resa och göra skillnad för människor - på riktigt.
Du har minst 5 års erfarenhet av liknande roll, gärna från en digital byrå eller in-house avdelning.
Djupgående kunskaper inom Google, dataanalys och konverteringsspårning.
Erfarenhet av internationell SEO och att arbeta med flerspråkiga webbplatser för att säkerställa att våra digitala lösningar optimeras för olika marknader.
Du besitter kunskaper inom användarbeteende, samt att analysera såväl djupintervjuer som kvantitativ data, och utifrån det identifiera lösningar för att möta behoven.
Ett starkt driv och förmåga att självständigt leda initiativ från analys till genomförande.
Du arbetar obehindrat i system som Google Ads, Google Analytics, Google Search Console, Screaming Frog, Ahrefs, Google Suite, Wordpress och Looker Studio.