OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vad vi gör - i stora drag
Under de senaste tre åren har mer än hälften av alla små- och medelstora bolag i Sverige sökt finansiering. Det är inte så konstigt. För om företagare är motorn i ekonomin så är finansiering det bränsle som behövs för att starta, gasa och ta sig förbi hinder som dyker upp under resans gång.
Tyvärr har det varit svårt att få hjälp. Banker har prioriterat större bolag som är enskilt lönsammare och samtidigt ignorerat ny smart teknik som förenklar och förbättrar. Utmanare har visserligen tagit sikte på mindre företag, men ofta på bekostnad av transparens och schyssta villkor.
Till slut bestämde vi oss för att göra något åt saken med en tjänst som stöttar företagare när de behöver det som mest. För oss är det nämligen glasklart: en motor utan bränsle funkar inte, och en värld utan företagare är en sämre värld.
Vem är du?
Analytikern som brinner för att skapa den optimala kundresan, från första intrycket av en annons till kund. Du förstår betydelsen av a/b-tester och kommer med olika idéer/teorier som kan förbättra vår konverteringsgrad - oavsett om det innebär att justera en titel i ett email, byta en knapp på vår webbsida eller ändra om i ett flöde.
Du är kommunikativ, har lätt för att lära nytt och vill hela tiden utvecklas.
Vidare är du:
- En go-to person för allt gällande tracking
- Bra på att arbeta strukturerat och datadrivet
- Motiverad av konverteringsoptimering
- Uppdaterad med de senaste trenderna
- Duktig på att skriva (korta call to action-knappar som blogginlägg)
- En person som gillar att komma med nya (bra och dåliga) idéer
- Intresserad av fintech
- Gillar att arbeta i små team/krossfunktionellt
- Behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift
Det är ett plus om du även har:
- Erfarenhet av CRO
- Erfarenhet inom performance marketing (google ads, facebook ads etc.)
- Erfarenhet av email automation / email marketing
- Erfarenhet av copywriting
Exempel på vad du kommer att göra:
- Skapa analysera och optimera leadsgenererande kampanjer från samtliga kanaler
- Analysera vår inkommande trafik och leadsgenereringsmotor
- Konverteringsoptimera webbsidan
- Sätta upp tracking och monitorera utfall
- Optimera och följa upp resultat från våra kampanjer
- Sköta email-kampanjer och optimera automatiserade flöden
- Skriva content till hemsida, kampanjer och annonser
- Skriva bloggartiklar/inlägg
Google Analytics 4 | Server-side tagging | Google tag manager | Google cloud platform | ActiveCampaign | Supermetrics | Google Ads | Facebook Ads | Storyblok | Hotjar
Stor vikt kommer läggas på att du har driv och är intresserade av rollens huvudområden; tracking, analys och content.
Vad du får:
- Möjlighet att introducera fler människor till en produkt som våra kunder älskar (4,8 av 5 möjliga stjärnor på Trustpilot)
- Kompetensutveckling inom marknadsföring, tracking och analys
- Vara med och påverka Capcitos tillväxt i ett spännande skede - då vi nyligen blivit en del av Fortnox
- Vara med och förändra fintech-branschen tillsammans med erfarna och kompetenta kollegor som älskar att lösa problem
- Flexibla arbetstider
- Tjänstepension
- Friskvårdsbidrag och kollegor som gärna tränar på lunchen :-)
- Innerstans schysstaste arbetsplats, inte bara för läget utan främst för umgänget, pingisturneringarna, den innovativa kulturen och kanske den absolut bästa after worken(? - i alla fall enligt oss!)
När? Denna tjänst är en heltidsanställning som väntar på rätt kandidat omgående, så vänta inte med din ansökan!
Var? Vårt kontor ligger på attraktiva Grev Turegatan (1 april flyttar vi till vårt nya kontor på Kungsgatan 12-14) i Stockholm .
Kontaktpersoner på detta företaget
Niklas Möller
Oliver Pechter
073 558 66 10