OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Arbetsplatsbeskrivning
Roslagstullsskolan startade höstterminen 2019 med förskoleklasser och fritidshem.
Skolan kommer successivt utvecklas till en F-6 skola.
Läsåret 2021/2022 kommer vi att ha årskurs F-2 samt fritidshem. Vi har skickliga och välutbildade pedagoger.
I avvaktan på huvudbyggnadens renovering ( F d Sveaplans gymnasium) finns vi i en ny, modern och fräsch paviljong. Vi har en rymlig skolgård med direktanslutning till Nationalstadsparken, Bellevueparken och Hagaparken. Vi använder oss dagligen av närheten till dessa områden i vår undervisning och på fritids.
Under det gångna läsåret har vi utvecklat uteverksamhet och tillgängliga lärmiljöer.
Vi lägger lika stor vikt vid läroplanens alla delar och arbetar för att bygga upp en fungerande samverkan mellan skola och fritidshem..
Vi lagar vår egen mat med hög ekologisk faktor.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi dig som med stor entusiasm vill vara med oss och bygga denna skola. Du blir en ny kollega i ett välfungerande team. Skolans läge bidrar till att det finns stora möjligheter att bedriva en stor del av den pedagogiska verksamheten utomhus. Du får en unik chans att tillsammans med andra utveckla, inte bara skolan, utan även dig själv i samarbete med kollegor och elever. Hos oss har förskoleklass, skola och fritidshem ett nära samarbete och vi arbetar framåt tillsammans för att uppnå vårt uppdrag. Som pedagog samverkar du med lärarna i klass under skoldagen och ansvarar för att planera, genomföra och följa upp arbetet i idrott eller bild och form både under skol- och fritidstid.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kvalifikationer
Vi söker dig som:
- Är legitimerad grundlärare mot fritidshem med inriktning bild och form, alternativt är utbildad fritidspedagog med legitimation och inriktning bild behörighet åk F-6.
- Har ett strukturerat arbetssätt och är duktig på att inspirera och motivera eleverna till att själva upptäcka och lära.
- Är en trygg och engagerad pedagog, som vill vara delaktig i elevernas utveckling och lärande.
- Har elevernas bästa i fokus, är tydlig, flexibel och har ett lösningsfokuserat förhållningssätt där du visar gott omdöme även under tidspress.
- Är väl förtrogen med och lever upp till de yrkesetiska principerna för lärare samt har förmåga att verka för demokratiska värderingar och utgår från att alla barn/elever är lika värda.
- Hanterar ledarskapet i fritidshemmet/klassrummet samt arbetar med målstyrning, planering och dokumentation.
- Har god insikt och kunskap i skolans styrdokument och tillämpar dem praktiskt i det dagliga arbetet.
- Kan integrera digital teknik i den dagliga verksamheten och som redskap i det egna arbetet.
- Är kreativ och kan anpassa ditt förhållningssätt och dina pedagogiska metoder och tekniker utifrån den individuella elevens behov eller elevgruppens behov.
- Utvecklar den pedagogiska verksamheten till att bli rolig, inspirerande och utmanande.
- Har en god kommunikationsförmåga, lyhördhet och samarbetsförmåga för att skapa förtroendefulla relationer med kontakter inom som utanför skolan.
- Tar ansvar för relevant kompetensutveckling för att utvecklas och växa professionen.
Meriterande
- Utbildning/kunskap/erfarenhet i hur du kan undervisa elever med olika funktionsvariationer.
- Utbildning/erfarenhet/intresse av utepedagogik.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och då arbetet är i skolverksamhet kommer vi vid rekryteringen begära utdrag ur belastningsregistret som inte får vara äldre än ett år gammalt.
Intervjuer kommer ske löpande under annonseringstiden.
Tjänsterna kommer att tillsättas under förutsättning att organisationen blir som planerad.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.