Grundskollärare åk 1-3 till Stensättersskolan

Arbetsbeskrivning

Katrineholm är en kommun i stark tillväxt där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vi växer - väx med oss!

Katrineholms skolor erbjuder en trygg och utvecklande skolgång med det kreativa och lustfyllda lärandet i fokus. Här får barn och elever förutsättning att utveckla sina talanger och blomstra i sin egen takt. Vi är i ett spännande utvecklingsskede där vi bland annat bygger två nya skolor.

Inom bildningsförvaltningen har vi förskola, grundskola, gymnasieskola, kulturskola, central barn- och elevhälsa och en mottagningsenhet för nyanlända elever. Tillsammans skapar vi möjligheter att nå visionen ”Läge för liv och lust”.

Stensättersskolan är en helt ny F-6 skola i Katrineholm med fritidshem och en integrerad grundsärskola som öppnar i augusti 2022.
Skolan är uppbyggd med tre hemvister för F-6 och en fjärde hemvist för vår grundsärskolegrupp. Detta skapar mindre delar samtidigt som det finns goda möjligheter för nära samarbete och fadderverksamheter. Skolan har fina ateljéer för bild, slöjd och musik. Det finns också möjlighet till undervisning utomhus på vår terrass och vi har gångavstånd till både skogen och centrum.
Ett språkutvecklande arbetssätt genomsyrar hela skoldagen hos oss och vi har ett interkulturellt förhållningssätt där vi ser allas våra olikheter som tillgångar.
Tillsammans kommer vi att utforska ett tematiskt och ämnesövergripande arbetssätt.
Nu söker vi dig som tycker detta låter spännande.


ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att undervisa i årskurs 1-3 och samtidigt vara mentor för en grupp elever.

KVALIFIKATIONER
Vi vill att du ska ha lärarlegitimation. Att du är väl förankrad i våra styrdokument och arbetar utifrån skolans värdegrund och vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete som lärare sedan tidigare.
Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter i ditt arbetssätt när förutsättningarna förändras. Du kan se möjligheter i förändringar.
Du arbetar bra med andra människor, lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du är uppmärksam på andras synpunkter och kompetens och ger dem utrymme i gruppen på ett sätt som gynnar helheten.
Du är trygg, stabil och har självinsikt. Du ser relationer i sitt rätta perspektiv och kan skilja på det personliga och professionella.

ÖVRIGT
Vi tar löpande in ansökningar och genomför intervjuer.
Tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas.

Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning. Alla erbjuds en heltidstjänst och vi tillämpar en rökfri arbetstid inom hela organisationen.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR).

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tommy Modigh
0150-573 88
Lärarförbunden, nås via kommunens växel
0150-570 00
Anita Hummerdal
0150-48 82 48
Kommunal nås via kommunens växel
0150-570 00
Andreas Wetell
0150-57304
Katarina Hallin
0150-48 82 18
Bitte Larsson
0150-48 82 85
Ann-Sofi Colliander
0150-34 92 90
Lärarförbundet nås via kommunens växel
0150-570 00
Mikael Örning
0150-57431

Sammanfattning

Besöksadress

Drottninggatan 19 64180 Katrineholm
None

Postadress

None
Katrineholm, 64180

Liknande jobb


Sundbyskolan söker lärare till SU-grupp

Sundbyskolan söker lärare till SU-grupp

9 december 2024

25 november 2024

Teacher, Swedish as Second Language, Class Teacher, F-klass

Teacher, Swedish as Second Language, Class Teacher, F-klass

6 december 2024