Gruppchef

Gruppchef

Arbetsbeskrivning

E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 70.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar.

Tillsammans med våra kunder och partners skapar vi på E.ON superkrafter. Krafter som kan möta några av samhällets största utmaningar. Omställningen till förnybar energi och utvecklingen av det elektrifierade samhället är två exempel. Det här är saker som sker här och nu, där du kan vara med och bidra.

Om E.ON och SME 
E.ON Kundsupport är hjärtat i vår nordiska kundverksamhet och arbetar för att våra privat- och företagskunder ska få en positiv upplevelse varje gång de har kontakt med oss. Allt vi gör börjar och slutar med våra kunder. Vi söker nu en ny ledare till vårt team SME Sales & service i Sollefteå.

SME Sales & service är en av våra specialiserade grupper inom vår kundsupport och vi hanterar inkommande samtal och ärenden från våra företagskunder. Det gäller allt från faktura- och förbrukningsfrågor till avtalsrådgivning vad gäller både el och gas. Vi arbetar också med utringande samtal till våra befintliga kunder i lojaliserande syfte.

Varför du är viktig för oss
Din blivande roll som Gruppchef B2C SME innebär att leda och coacha gruppens ca 20st medarbetare med ansvar för att säkerställa att vi når våra uppsatta mål inom effektivitet, kundnöjdhet och försäljning. Du kommer att arbeta nära en dedikerad Teamcoach samt ingår i ett lokalt och ett nationellt ledningsteam.

Ett viktigt fokus för oss att vi utvecklas, båda i våra arbetssätt och som personer. Det innebär att vi arbetar med feedback från våra kunder och olika typer av förbättringsåtgärder, där du i din roll ansvarar du för utveckling och förvaltning av vår Företagskundservice vad gäller processförbättring och coachning. Vi tror också att vi kan lära oss mycket av våra nyckeltal och statistik och hoppas att du delar vårt intresse för att arbeta med dessa för att hitta potential till utveckling.

Vem är det vi hoppas vill bli vår nya ledare?
Vi är intresserad av dig som har ett ärligt intresse för människor och ledarskap, och som har en bakgrund som formell eller informell ledare. Om du kommer från kundservicebranschen eller liknande så är det fördelaktigt, men vi är även intresserad av dig som har en annan bakgrund och kan lära oss så att vi blir bättre tillsammans.

Du har ett ärligt intresse för dina medarbetare och tror på att bästa sättet att nå framgång är att stödja och utveckla dem. Vi söker därför dig som tycker om att leda och utveckla människor i din omgivning och har förmågan att ifrågasätta och tänka nytt och samtidigt skapa stabilitet i vardagen. 

Din närmaste chef Malin Svanberg är stöttande och kommer att finnas för dig när hon behövs men tror även på att ge sina medarbetare ett stort förtroende och utrymme för att driva initiativ till nästa steg på egen hand. Malin tror självklart också på att man ska ha kul på jobbet och förespråkar en ledig och transparant kultur.

Välkommen att söka och var med oss på vägen mot ett hållbart samhälle! Sista ansökningsdatum är den 1 maj och intervjuer kommer inledas därefter.

För frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef:
Malin Svanberg, 072 244 275


För fackliga frågor, vänligen kontakta:
Bodil Sundmark, Unionen, +46 730 895324
Carl-Johan Johansson, Akademikerna, Carl-Johan.Johansson@eon.se
Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129

Kontaktpersoner på detta företaget

Tommy Vati
+46 730344270

Sammanfattning

  • Arbetsplats: E.ON Kundsupport Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 april 2023
  • Ansök senast: 1 maj 2023

Besöksadress

AddressLine t.b.d.
None

Postadress

Carl Gustafs Väg 4
Malmö, 20509

Liknande jobb


20 december 2024

Team Manager

20 december 2024

20 december 2024