OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifter
Till vår uthyrningsverksamhet i Malmö söker vi till vår kund en teamchef. Uppdraget är på minst 6 månader med möjlighet till anställning hos kund.
Vi söker dig som har ett genuint intresse för service och människor samt som drivs av att leverera service i världsklass.
I din roll som ledare ingår att skapa engagemang och motivation, liksom förutsättningar för medarbetare att kunna utvecklas och ta eget ansvar. Du har också en viktig uppgift att forma ett positivt arbetsklimat och en dynamisk arbetsplats där mål, arbetsuppgifter och ansvar är tydliga.
I uppdraget ingår också att hantera resursplanering. Du har ett nära samarbete med andra delar av verksamheten och tillsammans med övriga kollegor i verksamheten där du är med och utvecklar initiativkraft, affärsmässighet och servicekänsla.
I ditt ansvar ingår att löpande följa upp att gruppen levererar enligt uppsatta mål.
Du genomför medarbetar- och lönesamtal.
Din arbetsdag kommer att vara ute hos kunder eller på regionkontoret, beroende på hur bemanningen för dagen ser ut. Rollen vi erbjuder ger dig möjlighet att växa och utvecklas inom företaget.
Profil
Som person är du handlingskraftig, flexibel och målinriktad. Du har lätt för att se helheten i verksamheten och att skapa delaktighet bland dina medarbetare. Din sociala förmåga är stor där du är öppen, lyhörd, tydlig och har en mycket god samarbetsförmåga. Du är drivande och kommunikativ och trivs med att vara operativ.
Trivs med utmaningar och ett högt arbetstempo stundvis
Strukturerad och bra på att prioritera, det kan svänga från dag till dag
Förtroendeingivande och duktig på att skapa relationer
Prestigelös och flexibel.
Kommunikativ och inte rädd för att fatta beslut.
Som teamchef rapporterar du direkt till leveranschefen.
Vi vill att du har tidigare ledarerfarenhet. Vidare ser vi att du har en stark drivkraft samt stor förmåga att se möjligheter i stället för problem. Du har en hög grad av samarbetsvilja, positiv grundattityd och servicekänsla. För att lyckas i rollen bör du ha ett strukturerat arbetssätt, en utvecklad prioriteringsförmåga samt ha goda ledaregenskaper.
Du har:
Lätt att bygga och upprätthålla långsiktiga relationer
En god kommunikativ förmåga
Ett gott sinne för affärer och ekonomisk uppföljning.
Har mod och förmåga att fatta egna beslut.
Har gymnasiekompetens, god datorvana samt kunskaper i engelska.
Har du dessutom förmågan att se möjligheterna till merförsäljning samt stimuleras av att leda och arbeta i förändring?
Då är denna roll perfekt för dig!
Då tjänsten omfattar en hel del administrativt arbete är det önskvärt att du är van att hantera Officepaketet, andra personal- och ekonomisystem är meriterande.
Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
B-körkort
Start i början av augusti