OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för att leda och utveckla människor? Har du erfarenhet av en tjänst med personalansvar inom IT och trivs med att jobba i en leveransinriktad och samarbetsorienterad miljö? Då kanske vi har jobbet för dig! Just nu söker vi en Gruppchef inom 2nd Line IT-support till Skandia IT.
Vill du vara med och leda Skandias framtida IT? Skandia är inne i en spännande förändring. Denna utveckling är något som IT i allra högsta grad är en del av. Skandia IT bygger en modern IT-leverans som stöttar verksamheten i dess förflyttning, till exempel genom ökad digitalisering. Vi ska vara en framåtlutad och stark leveransorganisation. För att klara vårt uppdrag behöver vi medarbetare och ledare som vill vara med och bidra och vara en del i en högpresterande och kreativ miljö där vi utmanar och stöttar varandra. Nu söker vi en Gruppchef för Application Operations inom End-User Services. Detta område hanterar second line support.
Din roll
Din arbetsplats kommer att vara på Skandia IT som sitter vid Skandias huvudkontor på Lindhangensgatan i Stockholm. Du kommer att vara en del av ledningsgruppen för End User Services.
Grupperingen består av 13 medarbetare samt konsulter som över tid varierar i antal och omfattar roller som second (2nd) line support inom både infrastruktur och applikation. Skandia IT har implementerat SaFe vilket innebär att dina medarbetare deltar i leveranstågen och samarbetar med andra grupperingar inom Skandia IT och verksamheten.
I rollen kommer du att coacha och inspirera dina medarbetare för att åstadkomma förändringar och ständiga förbättringar beträffande exempelvis arbetssätt, kultur. Du förväntas vara en närvarande chef som skapar förutsättningar för din personal att utvecklas, prestera och nå sina mål. I rollen kommer du även att interagera och hantera verksamhetens olika intressenter, kravställare samt övriga leveransorganisationer inom IT och externa leverantörer. Du kommer ständigt behöva göra prioriteringar och ta beslut.
Exempel på arbetsuppgifter:
Ledarskap för gruppen, coacha, utveckla och utmana dina medarbetare.Styrning, planering och ansvara för budget inom ditt områdeDefiniera och följa upp överenskomna mål och KPI:er för gruppenLeda arbetet med att utveckla, förbättra och implementera nya arbetssätt och processer.Identifiera, utveckla och driva igenom moderniseringar och effektiviseringar.Proaktivt bygga förtroende med intressenter relevanta för områdets arbete och måluppfyllelse.Driva verksamhetsplanering för området för att stötta förflyttningen mot en mer framåtlutad och stark leveransorganisationBidra till utveckling och framdrift mot överordnande enhetsplaner samt ledningsgruppsarbete för hela End User Services.
Din bakgrund och din profil
Vi tror att du arbetar i en roll som supportchef eller en annan ledande roll inom IT och att du brinner för att leda och utveckla människor. Du har och goda kunskaper inom teknikområdet, operativa processer samt agila arbetssätt. Det är också en fördel om du har erfarenhet av förändringsledning. Du har förmåga att samarbeta och kommunicera på olika nivåer och delar i organisationen. Du är bekväm med att tala inför grupper samt talar och skriver svenska och engelska obehindrat. Du har en högskoleutbildning alternativt motsvarande erfarenhet inom relevant område.
Du är en tydlig och orädd ledare med en mycket god kommunikativ förmåga och som drivs av ständiga förbättringar. Du är van vid och gillar att arbeta med målstyrning, förbättringar och uppföljning i en omgivning med med höga krav och tydligt leveransfokus.
Du använder ett coachande och delegerande ledarskap där du tror på individers förmåga att prestera och utvecklas. Du har ett brinnande intresse för ledarskap och för att utveckla människor och du ser och tar dig tid för din personal. För att passa hos oss på Skandia bör du vara prestigelös och nyfiken.
Att jobba på Skandia
Vi har en lång historia av innovationer, därför är nyfikenhet och viljan att förändra viktigt för oss. Hos oss får du möjlighet att utvecklas och påverka.
Företagskulturen på Skandia bygger på engagemang från ledare och medarbetare, en vilja att lära sig nya saker och en förmåga att kunna ta ansvar för att uppnå sina egna personliga mål. Vi vill göra skillnad, både för våra kunder, för medarbetare och för samhället. Skandia satsar även på kontinuerlig kompetensutveckling samtidigt som balans i livet värderas högt. På Skandia får du en spännande resa på ett företag som i vissa sammanhang redan är branschledare och i andra en vass utmanare. Det ger möjlighet att driva utveckling i branschen och få det bästa av två världar.
Ansökan
Låter detta intressant? Då vill vi veta mer om dig! Ansök genom att klicka på ”Ansök här”. I denna rekrytering samarbetar Skandia med Boxhill Recruitment. Urval och intervjuer sker löpande så vi hoppas få läsa din ansökan så snart som möjligt! Har du frågor om tjänsten? Mellan den 3:e och den 11:e januari har vi begränsad möjlighet att svara på telefonsamtal, men en skicka gärna ett e-mail så ringer vi upp dig eller svarar via mail.
Om du inte själv är intresserad men känner någon som är intresserad så får du gärna dela annonsen vidare.
För att följa lagar angående Personuppgiftshantering och för att kunna ge dig statusuppdatering under rekryteringen ber vi dig att EJ skicka ansökningar via e-mail utan via Ansökningsknappen "Ansök här".
Välkommen med ditt intresse!