OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skanska Affärsstöd Ekonomi är en del av Skanska Affärsstöd, ett Shared Service Center, som supporterar samtliga bolag inom Skanskakoncernen i Sverige med ca 11 500 anställda. Vi levererar ekonomitjänster inom kund- och leverantörsreskontra, utläggshantering, valutasäkringar, import- och tulldeklarationer, garantiåtagande m.m. Inom Affärsstöd Ekonomi arbetar ca 65 medarbetare fördelat på tre grupper; Leverantörsreskontra, Kundreskontra samt Bank, betalningar och utlägg. Samarbetet inom Affärsstöd kännetecknas av positivt lagarbete och starkt engagemang för att utveckla individer och därmed skapa nöjda kunder.
Gruppchef för Bank, betalningar och utlägg till Skanska Affärsstöd Ekonomi
Skanska Affärsstöd Ekonomi är en del av Skanska Affärsstöd, ett Shared Service Center, som supporterar samtliga bolag inom Skanskakoncernen i Sverige med ca 11 500 anställda. Vi levererar ekonomitjänster inom kund- och leverantörsreskontra, utläggshantering, valutasäkringar, import- och tulldeklarationer, garantiåtagande m.m. Inom Affärsstöd Ekonomi arbetar ca 65 medarbetare fördelat på tre grupper; Leverantörsreskontra, Kundreskontra samt Bank, betalningar och utlägg. Samarbetet inom Affärsstöd kännetecknas av positivt lagarbete och starkt engagemang för att utveckla individer och därmed skapa nöjda kunder.
Vi söker en engagerad och inkluderande ledare med stort medarbetarfokus
Du behöver ha en stark vilja och drivkraft att utveckla dig själv och verksamheten då din roll är att driva utvecklingen av din enhet tillsammans med dina drygt 20 medarbetare. Vi har nyligen implementerat ett nytt affärssystem, Oracle Fusion, och är inne i en spännande förändringsresa, vilket gör att du behöver vara trygg i din ledarroll och van att leda grupper i förändringsarbete. Du behöver kunna redovisning och vara intresserad av det operativa arbetet. Du har hjälp två teamledare. Du kommer att sitta på vårt fina huvudkontor i Stockholm.
En dag på jobbet:
* Bidrar du till att utveckla Affärsstöd Ekonomiorganisation i sin helhet
* Utarbetar du enhetens handlingsplaner och riktlinjer
* Ansvarar du för enhetens mål, budget, process samt KPI:er
* Som processägare säkerställer du en kostnadseffektiv och väl fungerande process
* Ser du till att avtalad servicenivå uppfylls gentemot våra kunder
* Skapar du goda relationer med våra kunder
* Leder, coachar och utvecklar du medarbetarna
* Initierar du och genomför rekryteringar, löneförhandlingar och utvecklingssamtal
Du har tidigare erfarenhet av att framgångsrikt leda och utveckla team
Du har arbetat med att driva och genomföra förändringar och har goda kunskaper inom redovisning. Du har en akademisk utbildning inom ekonomi, företrädesvis inom redovisning. Har du erfarenhet från ett Shared Service Center är det meriterande.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag - vi gör urval löpande!
Då vi gillar ordning och reda tar vi inte emot ansökningar via mail. Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Malin Ekstrand på tfn 0707 350 666. Skicka din ansökan senast 2017-06-30
Välkommen till Skanska!