OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholmsmässan är Nordens största mötesplats och en stark aktör inom mötes- och eventindustrin. Vi marknadsför Stockholm som destination och är en viktig motor i stadens ekonomi. I mer än 70 år har vi arrangerat mässor och kongresser i våra lokaler i Älvsjö. Hos oss arbetar ett stort team av engagerade, drivna och kreativa medarbetare med erfarenhet från både stora och små event. Hos oss är det full aktivitet och den ena dagen är inte lik den andra. Vi behöver förstärkning och undrar om du vill du bli en av oss?
Utveckla besökarservice in i framtiden
Som gruppchef på Serviceenheten ansvarar du för Stockholmsmässans besökarservice under pågående event samt reception, växel och internservice. Ditt team består av ca 5 fast anställda medarbetare samt ett stort antal konsulter via bemanningsföretag. Du ansvarar för fördelning och planläggning av det dagliga och eventstyrda arbetet samt kontinuerlig utveckling av verksamheten. Du följer upp och analyserar kundnöjdhet, kvalitet och effektivitet. Ditt uppdrag är att skapa oförglömliga upplevelser för våra gäster. Du och ditt team levererar service i världsklass.
Vi är i början av en spännande förbättringsresa där ditt bidrag kan få avgörande betydelse. Utifrån våra kunders behov och beteenden vill vi skapa en bättre helhetsupplevelse, både fysiskt och digitalt. Vi vill förenkla interna rutiner för att utveckla nya tjänster som gagnar våra kunder. Vårt erbjudande kommer att utvecklas i nära samverkan med andra aktörer i Stockholms besöksnäring.
Vem är du?
För att trivas på Stockholmsmässan måste du vara drivande, engagerad och affärsmässig. Du brinner för service, försäljning och ledarskap. Du har förmågan att planera, leda, utvärdera och utveckla verksamheten du ansvarar för. Som person är du inspirerande, social och övertygande. Du är innovativ, tänker nytt och ser möjligheter. Du är lika bekväm med att arbeta självständigt som i team och har vana av att presentera och förankra kreativa idéer. Du är en erfaren och trygg ledare som kan växa till större uppgifter.
Utbildning och erfarenhet
Högskoleutbildning eller motsvarande.
Flerårig erfarenhet från liknande chefsuppdrag.
Du har erfarenhet av digital utveckling inom kundservice och kommunikation via sociala media.
Erfarenhet och nätverk från besöksnäringen är meriterande.
Du har goda digitala kunskaper och uttrycker dig väl både i tal och skrift på svenska och engelska.
Vad erbjuder vi dig?
Vi erbjuder dig en viktig roll i en händelserik arbetsmiljö. Du kommer att växa tillsammans med utmaningarna du möter i vardagen och tillsammans med den breda kompetens som finns samlad i huset. Du bidrar till företagets utveckling och skapar relationer inom Stockholms besöksnäring.
Det blir en erfarenhet du inte kommer att vilja vara utan.
Låter det intressant? Skicka din ansökan idag!
Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid med placering i våra lokaler i Älvsjö. Viss kvälls- och helgtjänstgöring med operativt ansvar under pågående event. Tillträde 1 oktober 2019 eller enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag 12 augusti.
Har du frågor om tjänsten? Tveka inte att höra av dig till oss.
Maria Fredriksson, Enhetschef Service, telefon 070-789 41 25
Cecilia Henningsson, HR-direktör, telefon 08-749 42 96
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Hedin
0730-565554
Alexander Sellman
+46707494472
Alexander Sellman
Cecilia Henningsson